fallback

Какво се случва с BMW i3 след 6 години употреба?

277 000 км пробег с оригинални спирачки и напълно здрава батерия

През 2013 г. компанията BMW пусна на пазара първия си електромобил - i3, като до момента е продала над 165 000 бройки от него. Наскоро баварците обявиха, че моделът ще остане в производство поне до 2024 г. и го оборудваха с още по-мощна батерия.

Какво обаче се случвай с първите бройки от i3, доставени на клиентите. Един от тях - Хелмут Нойман от Северен Рейн-Вестфалия, разкрива, че от 2014 г. до момента е навъртял 277 000 км на своя електромобил, като за този период е спестил пари не само от гориво, но и от техническо обслужване.

За разлика от обичайните автомобили, тези на ток (каквото е и BMW i3), не се нуждаят от смяна на масла и филтри. Оказва се също, че няма нужда и от смяна на накладки и спирачните дискове, тъй като регенеративните спирачки за толкова силни, че колата може да се управлява само с един педал.

"Освен удоволствие от шофирането, което предлага, BMW i3 е и много икономичен автомобил. Това важи както за пробега, така и за текущите разходи по него", обяснява Нойман. И дава конкретни примери. Той пътува често до Берлин и до други градове в Германия, като средният разход на електроенергия е 13 кВтч/100 км. При цена на електроенергията от 30 цента за киловат/час разходите  за енергия са само 3,90 евро/100 км.

Анализ на германския автомобилен клуб (ADAC) показва, че по отношение на цялостните разходи BMW i3 е с около 20 % по-изгодно от сравним по отношение на размерите и мощността модел на BMW с двигател с вътрешно горене.

Опитът на първите клиенти на електрически модел показва още нещо - с годините пробегът с оригинална батерия не се променя, независимо от изминатите километри. От BMW твърдят, че до момента не се е наложила смяна на нито една батерия заради преждевременно остаряване . И тъй като потенциалът на акумулаторите съвсем не е изчерпан при досега изчисляваните 100 000 км, компанията допълнително удължава гаранцията на новите електромобили BMW i3 в Европа до 8 години и максимален пробег от 160 000 км.

Снимки: BMW

fallback
  • #10
    TSLA ( преди 4 години )
    С монофазен ток в гаража на нощна, 100км се минават за ~ 2 лв. i3 е с никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина и 20 години живот - резултат от серийните тестовете на BMW.Светът в момента дрънка оръжия около находищата на Изток. Т.е. на ток или животински впряг за който не може да язди кон, магаре или катър (пони). Тогава ще видите какво е вмирисване, *** и натурални газове, драги petrolheads.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Простолюдието яко плюе електричките, защото както знаем простите хора ги плаши новото и непознатото. Друго да си се качи на познатия стар голф и да пуши черно отзад и тече масло отдолу, нищо че гладува за да му прави ремонтите, глу.пака си знае че 1/2 заплата отива за голфа и е спокоен. Обаче в момента в който цените на ел. коли 2ра употреба се изравнят с тези на стария голф, те ще са първите да хвалят колко е добре и колко е евтино да имаш ел. кола. Това е профила на тези които плюят ел. колите
  • #8
    carpe_diem ( преди 4 години )
    И човекът пак е на далавера даже и при цена на тока от 3 до 5 пъти по-висока отколкото при нас...
  • #7
    Тивилизур ( преди 4 години )
    Вмирисват ви се мозъците, ако возиш патки с тая кола ще се вмирише. Каквито и глупости да драскате това е бъдещето.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    че той вмирисан излиза от завода
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво се случва с BMW i3 след 6 години употреба? - вмирисва се...
  • #4
    Ббббннн ( преди 4 години )
    Нищо не е спестил
  • #3
    До #3 ( преди 4 години )
    А дано, а *** надали.Аз нямам проблем да карам 10-15 годишен автомо бил, само да е надежден и да не създава проблеми. В днешно време такива автомобили практически няма. Производителите ако нямат работа по сервизите ще фалират, затова и в днешно време се продават "еднодневките". Приходите са от резервни части и ремонти.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    155 км всеки ден пробег шофьор за споделено пътуване ли е бил и в отпуск не излиза и болнични не си взема
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Да е спестил, колко да е спестил от гориво. При цена на бензина в Берлин 1.4 Евро, дава малко под 3л/100 еквивалент. Подобна малка количка карана с 90-100 (за 13кВ/100 едва ли е карал по-бързо) ще дава около 4/100. Тоест е пестял под 2 евро/100. Да наистина за 280к км прави без малко 6к евро. Ама колко време е загубил по зарядни станции.
fallback
Последни