IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво се случва с BMW i3 след 6 години употреба?

277 000 км пробег с оригинални спирачки и напълно здрава батерия

Какво се случва с BMW i3 след 6 години употреба?

През 2013 г. компанията BMW пусна на пазара първия си електромобил - i3, като до момента е продала над 165 000 бройки от него. Наскоро баварците обявиха, че моделът ще остане в производство поне до 2024 г. и го оборудваха с още по-мощна батерия.

Какво обаче се случвай с първите бройки от i3, доставени на клиентите. Един от тях - Хелмут Нойман от Северен Рейн-Вестфалия, разкрива, че от 2014 г. до момента е навъртял 277 000 км на своя електромобил, като за този период е спестил пари не само от гориво, но и от техническо обслужване.

BMW i3

За разлика от обичайните автомобили, тези на ток (каквото е и BMW i3), не се нуждаят от смяна на масла и филтри. Оказва се също, че няма нужда и от смяна на накладки и спирачните дискове, тъй като регенеративните спирачки за толкова силни, че колата може да се управлява само с един педал.

"Освен удоволствие от шофирането, което предлага, BMW i3 е и много икономичен автомобил. Това важи както за пробега, така и за текущите разходи по него", обяснява Нойман. И дава конкретни примери. Той пътува често до Берлин и до други градове в Германия, като средният разход на електроенергия е 13 кВтч/100 км. При цена на електроенергията от 30 цента за киловат/час разходите  за енергия са само 3,90 евро/100 км.

BMW i3

Анализ на германския автомобилен клуб (ADAC) показва, че по отношение на цялостните разходи BMW i3 е с около 20 % по-изгодно от сравним по отношение на размерите и мощността модел на BMW с двигател с вътрешно горене.

Опитът на първите клиенти на електрически модел показва още нещо - с годините пробегът с оригинална батерия не се променя, независимо от изминатите километри. От BMW твърдят, че до момента не се е наложила смяна на нито една батерия заради преждевременно остаряване . И тъй като потенциалът на акумулаторите съвсем не е изчерпан при досега изчисляваните 100 000 км, компанията допълнително удължава гаранцията на новите електромобили BMW i3 в Европа до 8 години и максимален пробег от 160 000 км.

BMW i3

Снимки: BMW

0 от 500
  • #42
    3 rate up comment 3 rate down comment
    к. к. ( преди 3 седмици )
    Реален пробег на Тесла 3 с най-голямата батерия при скорост 90 км/ч-500 км. Пробег при 150 км/ч-300 км. Пробег при 200 км/ч-150 км. Искам да попитам бъдещите собственици на електрички съгласни ли са да карат с 90км/ч по магистралата, за да стигнат от единия край на България до другия? Иначе натиснат ли газта от София, на Ст. Загора/Сливен трябва да зареждат... Друг е въпросът има ли къде да заредят, да допуснем, че има...
  • #41
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Глупости, карам същия автомобил. Той е хибрид, има двигател с вътрешно горене, който се нуждае от профилактика- масло, филтри и т.н. Пробега на батерия е около 45 мили. Можеш да изминеш още около 60 мили с гориво. Но като цяло автомобила е супер удобен има функция комфорт, саунд системата е невероятна.
  • #40
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Факт е че Рено Зои е 100 пъти по-кола от тоя немски таралясник във всяко едно отношение.
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 3 седмици )
    Чудесна презентация, Но...! За 85 хил.лв, получаваш ПРАЗЕН КОШНИК!!!
  • #38
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 35 ( преди 3 седмици )
    Сръвнявам среден клас бензинова със съпоставима електрическа - Нисан Лийф или Хюндай Ioniq!!! Поне се научи да четеш преди да опонираш! Тесла модел 3 струва над 60 000 Евро! И една кола не е само ускорение! Ще ускориш 10 пъти от нула до сто и батерията вече ще е на 50%.
  • #37
    4 rate up comment 3 rate down comment
    По леко лъжи 36-ти ( преди 3 седмици )
    Хайде като лъжеш гледай да не се оливаш много. Колко статии имаше, с линкове към реални данни от някокко хиляди реални ел. автомобили, че за 250 хиляди километра и четири-пет години, капацитетът пада с 8% и пробегът е 92% от първоначалния за няколкостотин Тесла. Първите батерии имаха някакви вече отстранени проблеми с лоши връзки и съответно смяна на батерията, но не защото пробегът е паднал, а защото внезапно не иска да се зарежда или дава грешка. Батериите на Тесла модел 3 са още по-добри.
  • #36
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Доста подвеждаща и манипулираща „статия“ типична за немската автомобилна индустрия. Мъчат се да внушат, че батериите им за 6 г. и 277 000 км не са мръднали изобщо, а това просто няма начин да бъде вярно. Дори производителят Самсунг на батериите ще го потвърди, че няма как. На година дори и да не се ползва една литиево-йонна батерия губи от капацитета си около 2-3%. Това е без ползване и презареждане. При ползване се губят в зависимост от ползването средно още 5%.В най-добрия случай губите 7% год
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 33 ( преди 3 седмици )
    Къде сравняваш базови голф или мини с модел 3 дълъг обхват може да е 54К евро но е с ускорение 4.5с до 100 поне сравнявай с кола с подобно ускорение
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Соло ( преди 3 седмици )
    Нямам пари за нов, ще чакам ако им паднат цените след 15 години за си купя от Германия.. Ако доживея, де..
  • #33
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Dido ( преди 3 седмици )
    И в БГ и в Германия няма как да зареждате колата без изграждане на домашна система за зареждане на трифазен ток - около 1000 Евро. Тази ситема зарежда примерно Хюндай за 19 часа. Реалния пробег на повечето коли в този клас е около 250-300км. Тесла да кажем 500 но тя е над 2 пъти по скъпа! И какво излиза - за 5 години разходите по нов бензинов автомобил - покупка + поддръжка и гориво за 15 000км/година - около 29 000 Евро. Разходите за електрически - 34 000 Евро с включена субсидия 4000 Евро!