fallback

Какво се случва с BMW i3 след 6 години употреба?

277 000 км пробег с оригинални спирачки и напълно здрава батерия

През 2013 г. компанията BMW пусна на пазара първия си електромобил - i3, като до момента е продала над 165 000 бройки от него. Наскоро баварците обявиха, че моделът ще остане в производство поне до 2024 г. и го оборудваха с още по-мощна батерия.

Какво обаче се случвай с първите бройки от i3, доставени на клиентите. Един от тях - Хелмут Нойман от Северен Рейн-Вестфалия, разкрива, че от 2014 г. до момента е навъртял 277 000 км на своя електромобил, като за този период е спестил пари не само от гориво, но и от техническо обслужване.

За разлика от обичайните автомобили, тези на ток (каквото е и BMW i3), не се нуждаят от смяна на масла и филтри. Оказва се също, че няма нужда и от смяна на накладки и спирачните дискове, тъй като регенеративните спирачки за толкова силни, че колата може да се управлява само с един педал.

"Освен удоволствие от шофирането, което предлага, BMW i3 е и много икономичен автомобил. Това важи както за пробега, така и за текущите разходи по него", обяснява Нойман. И дава конкретни примери. Той пътува често до Берлин и до други градове в Германия, като средният разход на електроенергия е 13 кВтч/100 км. При цена на електроенергията от 30 цента за киловат/час разходите  за енергия са само 3,90 евро/100 км.

Анализ на германския автомобилен клуб (ADAC) показва, че по отношение на цялостните разходи BMW i3 е с около 20 % по-изгодно от сравним по отношение на размерите и мощността модел на BMW с двигател с вътрешно горене.

Опитът на първите клиенти на електрически модел показва още нещо - с годините пробегът с оригинална батерия не се променя, независимо от изминатите километри. От BMW твърдят, че до момента не се е наложила смяна на нито една батерия заради преждевременно остаряване . И тъй като потенциалът на акумулаторите съвсем не е изчерпан при досега изчисляваните 100 000 км, компанията допълнително удължава гаранцията на новите електромобили BMW i3 в Европа до 8 години и максимален пробег от 160 000 км.

Снимки: BMW

fallback
  • #30
    Соло ( преди 4 години )
    Нямам пари за нов, ще чакам ако им паднат цените след 15 години за си купя от Германия.. Ако доживея, де..
  • #29
    Dido ( преди 4 години )
    И в БГ и в Германия няма как да зареждате колата без изграждане на домашна система за зареждане на трифазен ток - около 1000 Евро. Тази ситема зарежда примерно Хюндай за 19 часа. Реалния пробег на повечето коли в този клас е около 250-300км. Тесла да кажем 500 но тя е над 2 пъти по скъпа! И какво излиза - за 5 години разходите по нов бензинов автомобил - покупка + поддръжка и гориво за 15 000км/година - около 29 000 Евро. Разходите за електрически - 34 000 Евро с включена субсидия 4000 Евро!
  • #28
    Dido ( преди 4 години )
    Много теоретици и полувинчати сметки пак! Хайде сръвнете разходите за покупка и обслужване за 5 години на един автомобил среден клас - около 20 000 Евро, обслужване на 15 000км на година - 400 Евро, гориво за тези км на година 1200 Евро. Същия клас ел. автомобил - Нисан или Хюндах - цена 31-34 000 Евро, айде в Германия има субсидия 4000 Евро. Разликата в данъка е около 100 Евро между нова кола Евро 6 и електрическа - разходи за подръжка да речем 0, за ток - 600 Евро за 15 000км
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    #25 Би ли казал какви са ниските тарифи в Германия? Там всичко е обвързано с брой хора в семейството, колко ток потребяваш на година, жилище, местоположение, период на договора и т.н. Много са условностите. Аз плащам един от най-евтините тарифи в Германия и токът ми струва 28,08 Cent/kWh. В Германия за НЕзапознатите ще спомена, че НОЩНА тарифа НЯМА!!! Цената си е една и съща независимо за кой период на денонощието говорим! Така, че смятайте 30 Cent/kWh за по-лесно!
  • #26
    Баща ти ( преди 4 години )
    Случва се това за което е произведено-отива за скрап.
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    за един приАтел да питам харесал съм си едно момиче въпроса е да наема ли автомобил с шофьор и да отидем на кино след това в скъп ресторант и да я поканя в хотелската стая да прекараме остатъка на нощта заедно обаче сметката ще е висока другия вариант е директно в къщи после вместо да отидем на ресторант тя да приготви вечеря след което да гледаме кино на телевизора същото е и с избора на автомобил с ДВГ или на ТОК
  • #24
    abc ( преди 4 години )
    Дай сега да видим колко струва този Нисан Микра и колко Тесла 3 в Европа и пак да сметнем.
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    Карам Нисан Микра 1,5 dci!Харчи 4/100 в града! Това я прави по-икономична от електрическа, като също така се избягва първоначалната огромна инвестиция за покупка на ел. автомобилът и си запазваш свободата на движението!
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    Зависи много в коя държава ще се ползва електричката, за да се знае дали е изгодна или не. В Германия специално не е изгодно никак да се ползва електромобил. Цената на тока е много висока и като теглиш чертата излиза, че е горе-долу едно и също дали си на ток или дизел. А ако си на газ или метан е най-евтино. В БГ предполагам си е оферта да си на електричка, защото токът е евтин, а горивата са на цени почти, като немските.
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    Това нещо на тая цена е пълна дивотия. Не зная колко трябва да си сляп и да си опериран от чувство за естетика, за да си купиш подобна грозна с подобна цена табуретка. Ако беше по-евтино да преглътнеш грозотата, а то пълна трагедия. Не говоря за качествата му. Може да е много добра електричка, но е скъпа табуретка. На пазара има доста други електрички, които не са толкова скъпи и изглеждат много по-добре, че и на всичкото отгоре са с по-добри характеристики. Да вземем Йоник например.
fallback
Последни