През 2013 г. компанията BMW пусна на пазара първия си електромобил - i3, като до момента е продала над 165 000 бройки от него. Наскоро баварците обявиха, че моделът ще остане в производство поне до 2024 г. и го оборудваха с още по-мощна батерия.
Какво обаче се случвай с първите бройки от i3, доставени на клиентите. Един от тях - Хелмут Нойман от Северен Рейн-Вестфалия, разкрива, че от 2014 г. до момента е навъртял 277 000 км на своя електромобил, като за този период е спестил пари не само от гориво, но и от техническо обслужване.
За разлика от обичайните автомобили, тези на ток (каквото е и BMW i3), не се нуждаят от смяна на масла и филтри. Оказва се също, че няма нужда и от смяна на накладки и спирачните дискове, тъй като регенеративните спирачки за толкова силни, че колата може да се управлява само с един педал.
"Освен удоволствие от шофирането, което предлага, BMW i3 е и много икономичен автомобил. Това важи както за пробега, така и за текущите разходи по него", обяснява Нойман. И дава конкретни примери. Той пътува често до Берлин и до други градове в Германия, като средният разход на електроенергия е 13 кВтч/100 км. При цена на електроенергията от 30 цента за киловат/час разходите за енергия са само 3,90 евро/100 км.
Анализ на германския автомобилен клуб (ADAC) показва, че по отношение на цялостните разходи BMW i3 е с около 20 % по-изгодно от сравним по отношение на размерите и мощността модел на BMW с двигател с вътрешно горене.
Опитът на първите клиенти на електрически модел показва още нещо - с годините пробегът с оригинална батерия не се променя, независимо от изминатите километри. От BMW твърдят, че до момента не се е наложила смяна на нито една батерия заради преждевременно остаряване . И тъй като потенциалът на акумулаторите съвсем не е изчерпан при досега изчисляваните 100 000 км, компанията допълнително удължава гаранцията на новите електромобили BMW i3 в Европа до 8 години и максимален пробег от 160 000 км.
Снимки: BMW