fallback

Какво се случва с BMW i3 след 6 години употреба?

277 000 км пробег с оригинални спирачки и напълно здрава батерия

През 2013 г. компанията BMW пусна на пазара първия си електромобил - i3, като до момента е продала над 165 000 бройки от него. Наскоро баварците обявиха, че моделът ще остане в производство поне до 2024 г. и го оборудваха с още по-мощна батерия.

Какво обаче се случвай с първите бройки от i3, доставени на клиентите. Един от тях - Хелмут Нойман от Северен Рейн-Вестфалия, разкрива, че от 2014 г. до момента е навъртял 277 000 км на своя електромобил, като за този период е спестил пари не само от гориво, но и от техническо обслужване.

За разлика от обичайните автомобили, тези на ток (каквото е и BMW i3), не се нуждаят от смяна на масла и филтри. Оказва се също, че няма нужда и от смяна на накладки и спирачните дискове, тъй като регенеративните спирачки за толкова силни, че колата може да се управлява само с един педал.

"Освен удоволствие от шофирането, което предлага, BMW i3 е и много икономичен автомобил. Това важи както за пробега, така и за текущите разходи по него", обяснява Нойман. И дава конкретни примери. Той пътува често до Берлин и до други градове в Германия, като средният разход на електроенергия е 13 кВтч/100 км. При цена на електроенергията от 30 цента за киловат/час разходите  за енергия са само 3,90 евро/100 км.

Анализ на германския автомобилен клуб (ADAC) показва, че по отношение на цялостните разходи BMW i3 е с около 20 % по-изгодно от сравним по отношение на размерите и мощността модел на BMW с двигател с вътрешно горене.

Опитът на първите клиенти на електрически модел показва още нещо - с годините пробегът с оригинална батерия не се променя, независимо от изминатите километри. От BMW твърдят, че до момента не се е наложила смяна на нито една батерия заради преждевременно остаряване . И тъй като потенциалът на акумулаторите съвсем не е изчерпан при досега изчисляваните 100 000 км, компанията допълнително удължава гаранцията на новите електромобили BMW i3 в Европа до 8 години и максимален пробег от 160 000 км.

Снимки: BMW

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Страхотни са,да ама струват стотина хиляди Много малко хора в България могат да си купят такъв автомобил.
  • #19
    Хибриден таксиджия ( преди 4 години )
    Електричките са буквално без поддръжка - едни гуми и окачване имаш само да сменяш. Да не говорим, че караш 100 км за 3 лева. Аз лично бих си взел за собствен автомобил. Не стават за такси (губи се половината ден в зареждане) и за 400+ км магистрала за един ден. Но иначе са си съвсем смислени автомобили, стига да можеш да си позволиш цената.
  • #18
    Хибриден таксиджия ( преди 4 години )
    Това нещо си нямате на идея как ускорява! Върви яко. Но иначе е пълен смях, друго е един Nissan Leaf или Opel Ampera. Деградацията на батерията на тези автомобили е до 3% на година, при 5% ги сменят гаранционно. Излиза, че и на 20 години ще има 1/3 от първоначалния си пробег при максимална деградация (а тя е по-малка). Да, дори накладки не се сменят на това нещо - моите хибриди спират на генератор винаги, освен при аварийно спиране. Та много си струва електричката за личен автомобил.
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    По-малко е от 50 цента на Тесла станциите примерно е 33цента в Германия и средно 27-28 за Франция, Великобритания и Холандия а на Ионик другата голяма мрежа 200 станции е 8 евро на зареждане без значение колко но и като го направят на киловат пак трябва да са най-много колкото Тесла иначе за това БМВ с малка батерия може и 50 цента да излиза при 8 евро на зареждане..
  • #16
    Русотрол ( преди 4 години )
    Баце Боко да дава поне 10 хилки субсидия за електричка, че да може да обоснове нуждата от Белене! ;)
  • #15
    пропов ( преди 4 години )
    Постоянно чета за ел. колите но...сега за пръв път прочетох ясно и точно колко харчи. 4-5 евро на 100. Никак не е малко. И това е домашната мрежа. Обществените бързи зарядни са доста по скъпи. Като добавим и тревогите "дали ще стигна" и покупната цена...е, за мен засега не си струва. Много малко се спестява за да си продам свободата на придвижване.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредната пошла реклама на немските електрички. Точно този модел не е никак изгоден по простата причина, че е отвратително скъп. Още при покупката на колата е вътре с двата крака каквито и сметки да прави. Нека обаче да смятаме. Дали са цена на кВтч, но за домашни нужди. Едва ли само у тях си е зареждал от контакта повече от 10 часа всеки път. Цената на кВтч на зарядните станции е между 50 цента и 1 евро. Хайде смятайте да видите, че нещата са зле. На ток излиза по-скъпо всъщност.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    #TSLA с това БМВ ако искаш да излезеш извън града също по-добре си вземи кон. с ЕРА пробег от 130км. И без 50 Кв зарядно при ранните версии ще прекараш повече време на зарядното отколкото в движение.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Доста имаме да почакаме докато електромобила стане достъпен особено втора ръка. Българина масово кара кола за под 10к лв. Да не кажа по-скоро около 5к. Нали се сещате как кола за 50-60к започва да струва 5к - когато си е изразходвала целия живот. Та бай *** колкото и да иска скоро няма да може да си позволи електричка.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Представяте ли си сега, бай *** му остават пари да яде по 2 кила салам на месец след ремонта на тойотата или голфа. Като се качи на електричка и не се налага да сменя масълца, ремъчета, ролки, гарнитури, лагерчета, турбота и му останат пари за 3 кила салам за месеца как ще заобича ел. колите? Глупавите хора няма да се качат на ел. коли защото са екологични, а защото ще им остават повече пари за салам.
fallback
Последни