IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на BMW подкрепи идеята "Без коли в центъра на града"

Според Оливер Ципсе, проблемът с екологията е в старите автомобили

Шефът на BMW подкрепи идеята

Все повече държави и отделни градове в света въвеждат различни ограничения и забрани на автомобили с цел опазване на околната среда. Те инвестират сериозни суми в "зелени" технологии и разработват системи за комфортна градска среда. Съответно, това създава проблеми за автомобилните производители, чиято цел е да продават възможно най-много превозни средства.

Затова и е доста изненадващо шеф на голям концерн да подкрепи подобни идеи, но главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе, стори точно това. Той застана зад една от набиращите скорост екологични програми, предвиждаща освобождаването на центровете на големите градове от автомобили.

Оливер Ципсе

В интервю за германското издание Süddeutsche Zeitung, Ципсе откровено призна, че предпочита да обикаля Мюнхен с метрото, вместо с автомобил. Той беше категоричен, че постигането на комфортна среда може да бъде постигнато, само ако се даде на хората алтернатива на автомобила, но това на този етап е невъзможно и за постигането му са нужни десетилетия.

Шефът на BMW допълва, че е сериозно обезпокоен от твърденията на еколози, според които големите всъдеходи и кросоувъри нанасят огромни вреди на околната среда. Според него, 15-годишно комби е много по-опасно за природата, отколкото нов всъдеход, който разполата със съвременни системи за изчистване на вредните емисии.

Ципсе също така напълно подкрепя увеличаването на гамата електромобили на BMW, което според него е едно от главните оръжия в борбата за подобряване на екологичната обстановка. Плановете на баварския концерна предвиждат през 2030 г. поне 50% от продажбите да бъдат на електрифицирани автомобили. За постигане на тази цел много важна е подкрепата на политиците.

Снимки: BMW

 

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 6 месеца )
    Хихи, на мястото от първата снимка бях до оня ден... Ех, топличко, слънчице, едни вкусотии се продават навсякъде. Нищо автомобилно де, ама да споделя...
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ти разкажи какво се случва с тези тестови автомобили дали не се продават в дилърствата на балъци клиенти мислейки че са горди първи собственици имаше скандал именно с такива автомобили които са продавани на клиенти в дилърски центрове бедна ни е фантазията за какви мошеници са производителите вноките дилърите и фирмените сервизи купувайки си автомобил от дупница горублене враца знаеш че си втори трети четвърти собственик но поне не си прекаран с тестови автомобил на цената на поръчков
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    .. ( преди 7 месеца )
    За разлика от "баровците" в БГ, тези топ маринжеи спокойно се качват и в метро, не ги е срам. И друго е вярно, тяхното метро има много линии и наистина е удобно, нашто, не.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Живея до централата на БМВ и всеки ден ги виждам с какво ходят и с какво си тръгват меринджеите от компанията. На всички са им раздали тестови нови автомобили на марката. Така пестят пари. Вместо да назначават тестовипилото, раздават тестови коли на шефовете, те ги карат определен период, като записват в дневник + и -, после ги прибират колите и ги изследват, като им дават други. Между другото има няколко българи издигнали се до шефове на отдели в централата. Познавам 2-ма от тях.
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Като му гледам лукавата немска физиономия и бях сигурен, че пак някакъв популизъм и лъжи ще има! Прочетох текста и се убедих, че съм прав. От текста проличава внушението за продажба на нови кросоувъри от които концерните печелят най-много. Говори за градски транспорт, метро, но уточнява, че трябва да минат десетилетия, за да се намери алтернатива на автомобила. И точно той съм100% сигурен, че с метро и градски транспорт не пътува. Всички шефове в БМВ от най-ниско до горе са със служебни коли.