IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са 20-те най-евтини нови коли в България?

През 2018 в класацията ни имаше 13 модела под 20 000 лева, сега са само пет

Новите автомобили стават все по-недостъпни: това е печалният извод от традиционната проверка на Automedia.bg кои са най-евтините нови коли на българския пазар. Ако в класацията ни отпреди година имаше 13 различни модела на цена под 20 000 лева, сега са само пет.

Причините за тази тенденция са различни. От една страна, и производители, и дилъри започват постепенно да се отказват от носещите най-малка печалба автомобили от клас А - коли като Skoda Citigo, Seat Mii или Suzuki Celerio вече не се предлагат на българския пазар.


Opel Corsa 2020

Преди година поостарялото пето поколение на Opel Corsa можеше да се купи за 19 000 лева. Сега новата генерация започва от 26 000 лева. Снимка КОЛЕЛА

От друга, някои от традиционно достъпните модели, като Opel Corsa или Ford Fiesta например, смениха поколенията и новите им версии се изкачиха рязко нагоре по стълбицата. Донякъде това е резулат от европейските изисквания - новите коли имат повече задължително оборудване, а и трябва да покриват по-строги екологични стандарти, което налага доработки по задвижването.

В проучването си сме взели предвид само цените в официалните ценови листи на вносителите. Сезонни отстъпки или намаления за складови бройки, които не са отразени в тези листи, не са разглеждани и от нас. При модели, които са технологично почти идентични помежду си и се правят на едно и също място (като Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108 например), сме посочили само най-изгодния вариант.

В описаното оборудване пропускаме системите за сигурност, които вече са задължителни за всички производители - въздушни възглавници, датчик за налягането в гумите, ESP и така нататък. Ще отбележим само, ако някъде липсват.

20-те най-евтини нови коли в България през 2020:


0 от 500
  • #19
    18 rate up comment 8 rate down comment
    АЗ ( преди 3 седмици )
    Все дребни коли, за икономично градско каране, с изключение на Дачията, която пък е с убийствено ниска сигурност. За по-голяма кола с повече пространство и по-добро возене отиват доста повече пари, към 40-50 хил., но колко ще издържи също е интересен въпрос. Да се купува нова кола за 40 хил. на всеки 5 години и да се продава старата за към примерно10 хил. (ако някой даде толкоз), означава за 20 години да набутате в дилърите чисто 120 хил. лв., като на 20-та година имате отново 5 годишна кола.
  • #18
    7 rate up comment 9 rate down comment
    none ( преди 3 седмици )
    Поздравления за статията! Надявам се всяка година Аутомедия да пускат поне по една такава, за да могат колегите с дупнишките "премиуми" най-накрая да осъзнаят че неща като безплатен обяд и евтин премиум не съществуват в развитите държави (в клуба на които се стреми да влезе и България), и рано или късно ще трябва да си плащат сериозно (и за данъци и нормална поддръжка), да си купят нещо от статията или да се качат на градският транспорт ;))). Весела Нова Година 2020 на всички!
  • #17
    17 rate up comment 12 rate down comment
    11 ( преди 3 седмици )
    Каквото и да си говорим, "15 г. кола" не е кола, а к.о.ч.инка. Свикнете с тая мисъл.
  • #16
    21 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хахаха тея с високата финансова култура си купуват коли от Дупница, Враца, Горублене и другите знайни и незнайни места за продажба на нов внос коли в отлично състояние, малко километри, карани от дядовци и баби само до аптеката и магазина. Всичките са без удар в „супер“ състояние и са по-евтини, отколкото струват същите коли в чужбина. Как става този номер не зная. Нека тези с „високата финансова култура“ ми ми обяснят, че аз нищо не разбирам и само нови коли си вземам и на 5-тата год. продавам.
  • #15
    18 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    с един куфар пари да си купиш табуретка от автосалон вместо да си избереш истински автомобил от вторичния пазар е признак на ниска финансова култура
  • #14
    28 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За тия пари предпочитам качествено нещо втора употреба. За 20-25 хил. лева можеш да си купиш запазен Лексус (примерно) който ще надживее всяка една от изброените ширпотреби.
  • #13
    13 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Всичките коли в тая статия са отвратителни ментаци. По добре да си вземеш 3 годишна кола втора ръка от среден клас
  • #12
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Евтиното винаги излиза по-скъпо" - Жул Верн
  • #11
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Иии ( преди 3 седмици )
    Каквото и да се говори , тия коли стават само за градско и не могат да се сравняват по возия и комфорт със 15 г. кола от среден и по висок клас
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    до 7 ( преди 3 седмици )
    Тя понеже през 2005 твоята кола е сътворена от Карл Маркс и екип феи-кръстници...