IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са 20-те най-евтини нови коли в България?

През 2018 в класацията ни имаше 13 модела под 20 000 лева, сега са само пет

Новите автомобили стават все по-недостъпни: това е печалният извод от традиционната проверка на Automedia.bg кои са най-евтините нови коли на българския пазар. Ако в класацията ни отпреди година имаше 13 различни модела на цена под 20 000 лева, сега са само пет.

Причините за тази тенденция са различни. От една страна, и производители, и дилъри започват постепенно да се отказват от носещите най-малка печалба автомобили от клас А - коли като Skoda Citigo, Seat Mii или Suzuki Celerio вече не се предлагат на българския пазар.


Opel Corsa 2020

Преди година поостарялото пето поколение на Opel Corsa можеше да се купи за 19 000 лева. Сега новата генерация започва от 26 000 лева. Снимка КОЛЕЛА

От друга, някои от традиционно достъпните модели, като Opel Corsa или Ford Fiesta например, смениха поколенията и новите им версии се изкачиха рязко нагоре по стълбицата. Донякъде това е резулат от европейските изисквания - новите коли имат повече задължително оборудване, а и трябва да покриват по-строги екологични стандарти, което налага доработки по задвижването.

В проучването си сме взели предвид само цените в официалните ценови листи на вносителите. Сезонни отстъпки или намаления за складови бройки, които не са отразени в тези листи, не са разглеждани и от нас. При модели, които са технологично почти идентични помежду си и се правят на едно и също място (като Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108 например), сме посочили само най-изгодния вариант.

В описаното оборудване пропускаме системите за сигурност, които вече са задължителни за всички производители - въздушни възглавници, датчик за налягането в гумите, ESP и така нататък. Ще отбележим само, ако някъде липсват.

20-те най-евтини нови коли в България през 2020:


0 от 500
  • #30
    10 rate up comment 3 rate down comment
    долния ( преди 3 седмици )
    брато, има и панда, и типо, по-добре първо чети и после давай акъл
  • #29
    3 rate up comment 9 rate down comment
    До : теслЪ ( преди 3 седмици )
    Не е Типо, а Панда. От твоето мнение се подведох. А прочете ли колко "прилично" е оборудването. Това е най-неприличното оборудване от всичките изброени коли в списъка. Единствените "екстри" са радио и предни ел.стъкла. Дори климатикът трябва да си доплатиш и цената става солена. Кола гола точно, като пушка. Ама наистина гола. А за размерите също си се объркал и то доста. Това е колата с едни от най-малките вътрешни пространства от изброените. Само Ъп и Айго са с по-малки.
  • #28
    4 rate up comment 13 rate down comment
    До: теслЪ ( преди 3 седмици )
    И що си мислиш, че само Типото не е с 3 цилиндров двигател? Я виж колко много други са също с 4 цилиндъра! А колкото до оборудването ти препоръчвам да се качиш на Сузукито, Хюндай или Кия и ще разбереш какво е наистина богато оборудване! И най-важното е, че нямада станеш абонат на сервиза, докато с Фиата не се знае. Ако вярваме на класациите за качество и надеждност Фиат са винаги доста надолу, малко по-добре от Дачия и Рено. Това е положението с Фиатката!
  • #27
    14 rate up comment 1 rate down comment
    До: АЗ ( преди 3 седмици )
    Единствената злоба и завист се виждат от твоите мнения! Като ти е кисело гроздето що злобееш срещу хората с нови коли? А най-голямата тАпотия беше, че тези с новите коли завиждали на тези с новия внос. По-глупаво оправдание не можа ли да измислиш? И се чудя какви комплекси те тресат, че си тръгнал да правиш сметка на тези, които са изкарали някакви пари и са си купили нова кола. Нито ти си им дал парите, нито ти си им ги изкарал, че да правиш чужди сметки. Карай си новия внос "умнико"!
  • #26
    14 rate up comment 2 rate down comment
    теслЪ ( преди 3 седмици )
    За мен от всички коли в галерията , най-удачен избор е Типо - нормален двигател ( не някакъв "миксер"с 3 цилиндъра), не е "малка" кола на размери и прилично оборудване още от базовия модел.
  • #25
    23 rate up comment 5 rate down comment
    до: #23 ( преди 3 седмици )
    Аве ей, къде ги тези „При заплати от 2000 лв. “?!?!?!?! Ти да не живееш в някоя паралелна вселена, като управляващите?!?!?! Я слез малко на земята и се огледай! А нещо за разходите да кажеш? Какви бяха едно време и какви са сега? Не е важно каква ти е заплатата, а как живееш с нея и какво ти остава, като си платиш всичко и изобщо дали нещо ти остава!!! В сегашно време говорим за физическо оцеляване, а не нещо да ти остане. Хората вземат заеми да си платят сметките. Това никога не е било! НИКОГА!
  • #24
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    ъде ги вземат тези 2000 лв средна заплата бе? Я излез и се разходи из страната да видиш за какви пари работят хортата! И то при условие, ако случайно са на работа. Масовите заплати в провинцията са около 600 - 800 лв ако им ги дадат. Всяко населено място си има месни герберски феодали, които правят каквото си искат и дори и да искаш да направиш нещо ще трябва те да ти разрешат, защото всички институции и администрацията е в ръцете им. София не е България да знаеш!
  • #23
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Показател ( преди 4 седмици )
    През 1980 г. при заплата 230 лв. , автомобил от средна класа струваше минимум 6000 лева. Грубо това са 60 хил. лв. Днешни Пари. При заплати от 2000 лв. Днешните автомобили са твърде достъпни и евтини. Друг е въпросът, че днешната заплата покрива много повече разходи от преди!
  • #22
    20 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Тези коли са пълен ***. ) Направо ще ме заболи сърцето ако дам 25к за Дачия.
  • #21
    12 rate up comment 9 rate down comment
    АЗ ( преди 4 седмици )
    Но дори и да се вдигне стандартът, пак няма изчезне нашенската злоба, особено на тия, които са си купили нова кола, която скоро става стара, и се дразнят, че и другите карат коли, пък не са дали толкоз пари.