Който кара електромобил или плъг-ин хибрид, познава проблема: върти се дълго докато намери станция за зареждане, а тя се оказва блокирана. Понякога дори от автомобил, който не се нуждае от ток. Този проблем ще бъде решен от мобилен робот на Volkswagen, който се придвижва автономно до електромобила.
Стартирането се извършва с приложение или комуникация тип Car-to-X. След това роботът се придвижва самостоятелно до нуждаещата се от зареждане кола и влачи след себе си акумулатор. Роботът и автомобилът комуникират един с друг, а останалото се извършва без човешка ръка да се докосне до техниката. Капачката за зареждане се отваря, куплунгът се включва и колата се зарежда.
Докато мобилният акумулатор остава до колата до нейното пълно зареждане, роботът може да се погрижи за други електромобили. Той просто взима следващото ремарке с акумулатор и се придвижва до следващия клиент. Когато зареждането приключи, роботът прибира акумулатора и го връща на станцията за зареждане.
„Мобилният робот за зареждане може да доведе до революция в зареждането, например на паркинги и в подземни гаражи“, твърди Марк Мьолер, шеф на развоя във Volkswagen Group Components. Така зарядната инфраструктура ще идва при колата, а не обратното. Така без сложни преработки може да бъде електрифицирано всяко място за паркиране. С това падат разходите и се елиминират проблемите с блокираните станции.
Студията се състои от самостоятелно движещ се малък робот и вагони с акумулатори. Те могат да пренасят до 25 кВтч електроенергия. Един робот за зареждане може да тегли едновременно много вагони. Зареждането от един вагон може да бъде със скорост до 50 кВт.
Автономно движещият се робот е оборудван с камери, лазерни и ултразвукови сензори. Той може да се движи свободно в паркинга и да избягва препятствия. В зависимост от големината на пространството могат да бъдат въведени едновременно няколко робота за обслужване на повече автомобили едновременно.
Снимки: Volkswagen