IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко харчат плъг-ин хибридите, ако не бъдат зареждани никога?

Opel Grandland X Hybrid4 е сред най-икономичните модели и на бензин

Колко харчат плъг-ин хибридите, ако не бъдат зареждани никога?

Статистиката за разхода при плъг-ин хибридите изглежда интересно. Повечето производители дават впечатляваща информация – между 1,1 и 2 литра на 100 километра. Но какво значи този среден разход?

Разходът на бензин в реални условия зависи изключително от профила на употреба. Който кара само на ток, ще получи разход на бензин нула. Но какво се случва, ако хибридът изобщо не бъде зареден в мрежата? Разходът може да бъде изчислен от средния разход по WLTP и електрическия пробег по WLTP. Германският сайт на Motor1 си направи труда да сравни някои плъг-ин хибриди.

„Разход без зареждане“ е разходът в режим за запазване на заряда. Както показва нашата таблица, стойностите тук са различни. Те варират между 6 литра за Opel Grandland X Hybrid4 до близо двойно повече при Ford Tourneo Custom PHEV:
 

  Разход по WLTP Пробег по WLTP Utility Factor Разход без зареждане
  л/100 км     л/100 км
Audi A3 e-tron Sportback 1,8 40 km 0,69 5,78
Audi A6 55 TFSI e 1,6 55 km 0,78 7,29
Audi A7 50 TFSI e 1,6 54 km 0,78 7,13
Audi A8 60 TFSI e 2,5 47 km 0,74 9,51
Audi Q5 50 TFSI e 2,2 45 km 0,72 7,98
Audi Q5 55 TFSI e 2,1 45 km 0,72 7,62
Audi Q7 55 TFSI e 3,1 43 km 0,71 10,72
Ford Kuga PHEV 1,4 56 km 0,79 6,52
Ford Tourneo Custom PHEV 3,6 40 km 0,69 11,56
Opel Grandland X Hybrid 1,4 55 km 0,78 6,38
Opel Grandland X Hybrid4 1,3 59 km 0,79 6,05
Polestar 1 0,7 124 km 0,93 9,94
Volvo S60 T8 Tw.E. 1,5 58 km 0,79 7,29
Volvo S90 T8 Tw.E. 1,7 57 km 0,79 8,08
Volvo V60 T6 Tw.E. 1,7 59 km 0,80 8,43
Volvo V60 T8 Tw.E. 1,7 59 km 0,80 8,43
Volvo V90 T8 Tw.E. 1,7 57 km 0,79 8,08
Volvo XC40 T5 Tw.E. 2,0 45 km 0,72 7,25
Volvo XC40 T8 Tw.E. 2,0 54 km 0,78 8,91
Volvo XC60 T8 Tw.E. 2,3  54 km 0,78 10,25
Volvo XC90 T8 Tw.E. 2,5 46 km 0,73 9,28


Примерът с Polestar 1 показва, че и автомобил с много висок електрически пробег и нисък разход на гориво може да има висок разход, ако не се зарежда в контакта.

За съжаление много производители дават данни за разхода и пробега по стария цикъл NEFZ. Тогава формулата не е точна. Така правят BMW, Land Rover, Mitsubishi, Porsche и Skoda. Mercedes подава единствено пробега по WLTP, но не и разхода. От декември 2020 г. обаче всички данни трябва да са по WLTP.

Ето как функционира формулата. Официалният разход на плъг-ин хибридите по WLTP се пресмята от разхода в режим за задържане на енергията (CS) и разхода в режим на ток. Данните се съчетават с Utility Factor (UF). Този фактор определя колко честа е вероятността един автомобил да се кара в електрически режим. Колкото по-голям е електрическият пробег, толкова по-висок е този фактор.

И накрая: формулата, по която се пресмята, е CS=WLTP-разхода/(1-UF).

Снимки: Opel

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    В града съм на ток за 4 лв./100 км, на магистралата - дизел 5л/100 км. Не цапам нито града(0 емисии), нито околностите му(магистралата)...
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    Бла, бла, бла... Бройте го пробегът наполовина от това, което пишат по брошурите. Много зависи от стилът на шофиране и агресията. Ел-а увлича с невероятното си ускорение, но ускорението буквално изяжда батерията. А на магистралата ел-а е фитка при скорости над 130 км/ч!
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карах аурис хибрид преди, сега карам последната корола , в общи линий королата харчи по малко и в града и извън града но мисля че е подобрена .Средно королата харчи под 4 литра на 100км в града и около 5 извън градско за разлика от ауриса който минаваше 6 понякога в зависимост от стила на каране. Преди да стигна до хибрид карах два дизелови мерцедеса от които по новия харчеше по малко и беше 2012 година 2.2 литровия мотор но хибрида е по икономичен и да по малко вредни емисии за регулациите тук
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ами ( преди 1 месец )
    Да обобщим според Айнщайн маса по скорост и така е равно на 140 км 2 тона 2 литра двг тъпкано с ел и батерия. Загуби поло 1.0 корса също има малко механизъм и маса и по висока скорост. Добре че берем пари от дърветата че иначе как хибрид. Сетих се няма
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Ако беше чел внимателно коментара ми щеше да разбереш! Форд Мондео хибрид харчи 5,5 л на 100 км. Ти кажи много ли е или малко.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    Карам Опел Корса Б 1993 г. 1.4 60 к.с. Разход 6.6 л/100км газ пропан-бутан (ежедневно каране по 65 км смесено). No comment, просто...
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота Аурис 1,8 хибрид 136 к.с. Отидох до Германия да си я купя и прибера. Само по магистрала скорости 130-140 км/ч на места до 160. Може и още, но не съм я силил. За 1450 км разход на гориво 5,2/100. Софийско градско под 4,5/100. Няма дизел с такъв разход в този клас кола и същата мощност. Просто няма. Няколко дизела съм вкарал по същия маршрут и скорости и дават 1-1,5 л/100 отгоре. Така, че забравете ги тези „икономични“ дизели! Само в брошурите са икономични!
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колега, нито сме в щатите, нито сме по ма-ло-умната им система за мерене на каквото се сетиш. Ние сме по десетичната, която е най-добрата и лесна система близка до човека. Но ти си решил да се правиш на интересен и да ни дрънкаш за галони, мили и какви ли не щуротии. Дай сега направо колко горят колите с които сте били и какво искаше да кажеш? Малко ли много ли харчат, какво ли. Дай взаимовръзката и си кажи становището, а не да мяташ само глупостите си и да си мислиш, че си интересен.
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това лято карах хибрид в щатите - над 2000 мили, основно на магистрала, но също и градско. Средният разход беше 44мили за галон (сметнете сами колко литра на 100 км - за слабите по математика и физика - прибл. 5,5 л/ 100 км). Беше Форд Фюжън (в Европа - Мондео). Кумът ми караше SUV и разходът му беше 30-32 мили за галон.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #2 Я кажи каква е „скъпата“ поддръжка на ДВГ-то, че ми стана много интересно? Ама наистина много интересно ми стана. На хибрида ми Тойота малкото обслужване е 238 лв., а голямото 297 лв. Кажи ми за по-евтино обслужване от това в друга марка. И между другото 5 г. колата ми се обслужва безплатно. Това са цени след 5-тата година. Гаранцията на хибридната система и батерията са 10 г. или 300 000 км. Така, че лъжите ти с приятеля, който има хибрид и не бил доволен ги разправяй на някой друг дизелджия