Ако се вярва на официално обявените резултати от тестовете на Porsche Taycan във версията Turbo, то той изминава с едно зареждане 323,48 кв (измерено по стандарта EPA, използван в САЩ). Според международната норма WLTP, използвана в Европа, резултатът е доста по-висок - 449,01 км.
Разликата е фрапираща, което означава, че единият от двата резултата просто не е верен. За да решат въпроса, от Porsche се обърнаха към независими компании, които провеждат подобни изследвания. Именно те трябва да покажат реалния пробег с едно зареждане на първия електромобил на Porsche.
Първите изпитания са поверени на компанията AMCI Testing, базирана в Калифорния (САЩ). И нейните резултати са приблизително еднакви с тези по европейския стандарт WLTP - 449,01 км. А причината за голяма разлика беше обяснена от ръководителя на прес-службата на Porsche - Келвин Ким.
"Компанията AMCI проведе тестове на нащия електрически седан, като провери не само разхода на енергия, но и други показатели - производителност, шум в салона. Разликата между WLTP и ЕPA се дължи на метода, по който се провеждат тези тестове. Затова и поверихме изследванията на американска компания", коментира Ким.
Според интернет-сайта на AMCI Testing, електрическият седан Taycan Turbo е успял да измине 463,49 км при напълно заредена батерия в градски условия и 442,57 км в комбиниран режим. Тестовете са включвали преминаване по два конкретни маршрута в едно и също време на денонощието при използване на един и същи режим и с еднаква скорост.
Снимки: Porsche