IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche готви революционна система 4х4

Технологията работи с 4 електромотора и реагира мигновено

Porsche готви революционна система 4х4

Германският производител Porsche работи върху нова технология за задвижване на четирите колела, която в компанията определят като "революционна". Тя ще разчита на 4 електромотора - по един във всяко колела, както и на нова система за стабилизация.

Технологията ще дебютира при новия електромобил на Porsche, който ще представлява версия на ток на кросоувъра Macan. Тя ще повтаря донякъде тази, която използват хиперколите на хърватската компания Rimac, като за първи път ще бъде използвана при SUV-модел, а не при спортно купе.

Идеята на инженерите на Porsche не е в усъвършенстване на характеристиките на електромоторите, а се залага на модернизация на програмното оборудване. Така компютърът ще управлява всяка едно колело по отделно и това ще направи колата по-стабилна при движение на сняг или при дълж, както и по-комфортна при суха настилка.

В момента новата система за стабилизация се тества от германския производител. При нея целта е постигане на максимална безопасност, като тя ще реагира мигновена на командата, но в същото време ще подобри управляемостта на автомобила в сложни условия на пътя и при поредица от завои.

В Porsche разработват и нов софтуер, благодарение на който системата ще може бързо да оценява положението пред автомобила при движение по магистрала. Така компютърът ще взима решение по възможно най-бързия начин. Технологията ще дебютира при новия Macan, който ще се появи през 2021 г., но ще бъде използвана и при други бъдещи модели на марката.

Снимка: Porsche

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Motion ( преди 4 години )
    Като гледам по всяка вероятност за да гони такъв performance, първо, моторите задължително ще са снабдени с редуктори, и второ, няма да са монтирани към колелото, а към шасито и с полувал /полуоска/ ще задвижват колелото. Не, че не е пробвана конструкцията, не че няма плюсове които централния мотор няма, но отдавна са доказани практическите предимства на централния мотор задвижващ ляво и дясно колело на един мост през редуктор и диференциал. Неслучайно най-масовия вариант на e4х4 е с два мотора.
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Xricto ( преди 4 години )
    Да бе , *** и Панамерата развалена ! Къде е Москвича, тва чудо на СССР технолЪджи или Запорожец (сигурен съм ,че от него немците са копирали въздушното охлаждане на двигателя).
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За тоя прототип за който говориш, моторите бяха в джантите. Тук не става въпрос да са там, те ще са монтирани на шасито.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това е известно, имаше прототип, Но беше друга фирма (корейска) Големият минус бил теглото на моторите, които окачването трябва да поеме. Това влошавало управляемостта. След това защитеността, от вода, прах, и надеждността на кабелите, защото те също се движат с окачването. Друг проблем е захранването. Много опасно било да го захранват с 400 в. или 600 в. Ако минат на 48 в., кабелите ставали много дебели и тежки,.. Изобщо проблемите никак не са малко и не вярвам от Порше да са открили топла
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Моя Меган отдавна е с такава технология.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Японеца ( преди 4 години )
    Стига с тия платени статии, технологията е стара, не е революционна, ако автора не знае или му е платено прав е!
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Чак пък революционна. Това е най-естествения начин да направиш 4х4 - независимо задвижване на всяко колело. Не някакво невероятно откритие, а просто е скъпо да имаш 4 ел. мотора затова не е масова практика.