Германският производител Porsche работи върху нова технология за задвижване на четирите колела, която в компанията определят като "революционна". Тя ще разчита на 4 електромотора - по един във всяко колела, както и на нова система за стабилизация.
Технологията ще дебютира при новия електромобил на Porsche, който ще представлява версия на ток на кросоувъра Macan. Тя ще повтаря донякъде тази, която използват хиперколите на хърватската компания Rimac, като за първи път ще бъде използвана при SUV-модел, а не при спортно купе.
Идеята на инженерите на Porsche не е в усъвършенстване на характеристиките на електромоторите, а се залага на модернизация на програмното оборудване. Така компютърът ще управлява всяка едно колело по отделно и това ще направи колата по-стабилна при движение на сняг или при дълж, както и по-комфортна при суха настилка.
В момента новата система за стабилизация се тества от германския производител. При нея целта е постигане на максимална безопасност, като тя ще реагира мигновена на командата, но в същото време ще подобри управляемостта на автомобила в сложни условия на пътя и при поредица от завои.
В Porsche разработват и нов софтуер, благодарение на който системата ще може бързо да оценява положението пред автомобила при движение по магистрала. Така компютърът ще взима решение по възможно най-бързия начин. Технологията ще дебютира при новия Macan, който ще се появи през 2021 г., но ще бъде използвана и при други бъдещи модели на марката.
Снимка: Porsche