IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Оказа се, че Tesla може да се зарежда... с теглене

За 1.4 км на буксир Model 3 попълва 2% от капацитета на батерията си (ВИДЕО)

Оказа се, че Tesla може да се зарежда... с теглене

В САЩ показаха нестандартен начин за зареждане на електрически автомобил. Оказва се, че тегленето помага да се презареди батерията. Видеоклип с необичания експеримент се появи в канала Engineering Explained в YouTube. В него мощният пикап Ford F-150 Raptor тегли Tesla Model 3 на писта.

За една обиколка на 1.4-километровата писта зарядът на американския електромобил се попълнил с  2%, тоест за 70 км батерията на Tesla Model 3 ще бъде заредена напълно. Работата се състои в регенеративната спирачна система - именно тя презарежда батерията при забавянето по време теглене.

Освен това експертите изчислиха, че е по-изгодно финансово въпросният електромобил да бъде теглен една обиколка и да се изкара втората обиколка с него (вече с 2% заредена батерия), отколкото и двете обиколки да бъдат изминати с такъв голям и "лаком" пикап.

Почти всички производители на електромобили обаче изрично предупреждават, че машините не бива да бъдат теглени заради потенциални повреди.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 4 години )
    Има видео в YouTube от преди 2-3 години (заснето от шофьорското място на Tesla), показващо как се зарежда, дърпана от камион.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хмм ( преди 4 години )
    За бога братя нито един коментиращ не си е направил труда просто да изгледа видеото, там всичко обяснено като за прости хора. Дори и да дърпаш теслата с форд раптор и разхода му да е 3 пъти по висок ако само го караш, ефективността и много високото кпд на електромотора и в частност на модел 3 която е с най висока ефективност въобще, не само в класа си води това че ще измине много по голямо разстояние с рекупериранта енергия отколкото раптора със същото гориво т.е. принципа на всеки хибрид лесно
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Изглежда малко нереално има нещо тука как с 60-70км дърпане ще зареди достатъчно за 4-5 пъти повече пробег то така 2 тесли могат да се дърпат безкрайно или поне хиляди километри на оптимална скорост като се сменят освен ако разхода на дърпащия не е повече от 5 пъти по-голям от нормалния
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    anonimen ( преди 4 години )
    По добре да си зареждаш по зарядните станции, отколкото да те дърпа пикап, който харчи сигурно по 25л/100км
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    много еко решение... София - Стара Загора на ток. Стара Загора - Бургас на буксир... ако може от Евро 2 кола, че са по-мощни :)
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще взимам яко Г-класи на абордаж по магистралата. Или направо Бочката с Тойотата - яко ще се израдва като му закача куката за резервната гума докато ме изхвърля от пътя
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    *** якото теглят те 50-60км а си зареждаш батерия за 300км
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И какви проблеми може да има при теглене ми е много интересно? Проблем щеше да има, ако имаше автоматична трансмисия но Тесла няма никаква такава. Дали ще го теглят или пуснат по инерция по някое нанадолнище е все тая нали. Случва се едно и също в двата случая, а именно електромоторите се превръщат на генератори при спиране на електроенергията към тях, но продължаващото въртене на роторите им. При всички електрички и хибриди е така.