IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Volkswagen Golf 8: Завръщането на краля (тест)

Най-продаваната кола в Европа изглежда позната отвън и абсолютно неузнаваема отвътре

Какво е нужно, за да сметнем един автомобил за успешен? Пет милиона продажби са вече добър резултат. Десет милиона са отличен. До 15 милиона стигат само някои наистина легендарни коли. Volkswagen Golf обаче не е от тях. Той е нещо много повече.
 


GOLF НЕ Е НАЙ-УСПЕШНИЯТ МОДЕЛ в историята. Но с 35 милиона продажби от 70-те години до днес е много близо до това постижение. На практика Volkswagen продава кола и половина с това име всяка минута. И затова вероятно не бихте очаквали германците да искат да променят нещо в печелившата рецепта. Ако е така, новият Golf 8 ще ви изненада доста.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Но не от пръв поглед.
Новото поколение, което идва цели осем години след предишното, е минало през стотици часове във въздушния тунел. Предният капак е изцяло преработен, страничните панели са по-обтекаеми, коефициентът на въздушно съпротивление е смъкнат с удивителните три десети (до 0.27), което се отразява приятно върху разхода и шума. Но всичко това трудно се забелязва с просто око. За обикновения наблюдател тази кола е доста близка до предишната, и лесно може да се проследят корените й чак до митичния Golf 1, нарисуван от самия Джорджето Джуджаро.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ТАКА ЧЕ ОСМАТА ГЕНЕРАЦИЯ едва ли ще ви изненада особено на външен вид. Това си е класическият Golf - кутия на колела, както казват "почитателите" му. Голямата революция тук е отвътре.

Тя не се отнася до пространството: "осмицата" има същите размери и предлага същата практичност като "седмицата". Дължината и междуосието се запазват, багажникът си е все така 380 литра.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Но във всяко друго отношение Golf 8 е като извънземен пришълец спрямо предшественика си. По таблото няма да откриете и един класически бутон. Всичко се управлява от сензорни повърхности - не само климатикът и мултимедията, но дори вътрешното осветление и подвижният покрив.

Честно казано, ние не сме страстни почитатели на идеята всичко да минава през тъчскрийна. Но за поколението след нас, което се опитва да зуумва с пръсти хартиените снимки, тя вероятно изглежда съвсем естествена.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ОСВЕН ТОВА ВЪВ VOLKSWAGEN са обмислили въпроса внимателно като истински германци. Основните функции могат да се настройват опипом, без да гледате в екрана. Имате дублиращи бутони на самия волан. И накрая имате гласовия асистент на базата на Аlexa, на който можете просто да кажете какво искате.
Настроен е малко като за бавноразвиващи се - няма да ви разбере, ако му кажете например да повиши температурата в лявата зона. Но пък отлично разбира прости фрази като  "топло ми е", "гладен съм" или "не чувам музиката".


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Това е първият Golf с head-up дисплей. Електронният асистент може да следва пътя вместо вас, а също да отбие вдясно и да спре при аварийна ситуация. Осмицата е и първият Volkswagenс новата система Car2X, която поддържа връзка с автомобилите в радиус от 800 метра и може да задейства спирачка и аварийки, ако този пред вас започне да спира рязко.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ИМА И ОЩЕ ЕДНА РЕВОЛЮЦИЯ при новия Golf, също невидима за очите, но много осезаема. Тя е под капака. Осмото поколение ще има цели пет хибридни версии. Два са така наречените меки хибриди, с 48-волтова система и стартер-генератор. Догодина ще дойдат и три plug-in хибрида, с 13-киловатчасова батерия и опция да се движат само на ток в града.

 

Volkswagen Golf 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

8.5 секунди 0-100 км/ч

224 км/ч максимална скорост


Извън това има два двулитрови турбодизела и два трицилиндрови бензинови агрегата, работещи по цикъла на Милър. Ние обърнахме най-голямо внимание на мотора, който очакваме да доминира на пазара - 1.5 турбобензин със 150 коня максимална мощност. На първо време той се предлага само с ръчни скорости, докато 7-степенният DSG автоматик е запазен за мекия хибрид и дизелите.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ПО-ВИСОКИТЕ ВЕРСИИ имат адаптивно окачване и сложно електронно управление на волана. На класическите фенове това ще им се стори странно: колата е неочаквано мека, освен ако не включите очакването в режим спорт. А воланът, за който инженерите настояват, че е много по-директен отпреди, всъщност сякаш дава по-малко обратна връзка. Но пък е далеч по-бърз, със само два оборота между двете крайни позиции.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Окачването е Макферсон отпред и многозвенно отзад при по-високите версии, при базовите отзад е торсионна греда.

ВСЕ ОЩЕ НЕ МОЖЕМ ДА КАЖЕМ нищо по-най-деликатния въпрос - за цените. Ако се съди по Германия, бензинов Golf 8 със 130 коня ще започва от близо 40 000 лева. Но пък нивата на оборудване са изцяло променени и даже базовото включва 8-инчова мултимедия, климатроник, bluetooth, LED светлини и базовия пакет за свързаност WeConnect, който включва автодиагностика на колата.


Volkswagen Golf 8 тест драйв

По-горните добавят система за пречистване на въздуха (привлекателна опция за софиянци), 480-ватова аудиосистема от Harman Kardon, масажни седалки, 30 цвята на интериорното осветление... Изобщо Golf предлага всичко, което доскоро очаквахме само в сегмента на луксозните лимузини. Как се връзва това с названието "народна кола", оставяме да прецените вие. За себе си сме убедени, че продажбите няма да останат дълго на кота 35 милиона.

Още снимки на новия Golf 8 вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "Крал" означава златната среда, не най-добрия дизайн или най-бързата кола. Оптимално решение за еждневна кола. Това не е ферари и всеки го знае.
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #8, OK, чудесно ще е наистина да се чувстваш щастлив.... Ама егати ценностната система - "Крал" за теб да е един масов автомобил, който се среща навсякъде и си просто един от многото...
  • #6
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 мисля, че е живея щастливо. Ти как си? Колко трябва да е тъжен твоят живот, че да коментираш под тема за купчина ламарини, която ненавиждаш, без да знаеш защо.
  • #5
    24 rate up comment 7 rate down comment
    ?? ( преди 4 години )
    Колко трябва да е тъжен животеца ти, за да можеш да наричаш "Крал" тази купчина ламарини ширпотреба .....?
  • #4
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да живее кралят! В този сегмент и ценови клас малко предложения достигат рафинираността и възможностите му.
  • #3
    5 rate up comment 26 rate down comment
    А6 6 цилиндъра ( преди 4 години )
    Ко стана ве боговете искараха новия крал. Сега всички мълчите штото знаете че няма по добра кола от ФВ!! Кой може да се сравнява кажете френските са гейски японските не стават. Никой
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Нов, нов, колко да е нов? Същия като старите.
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Със стартова цена от 40К лв. за базова бензинка, Шкода ще вдигнат продажбите още повече ..., за германските фирми купуващи служебни автомобили.