IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Volkswagen Golf 8: Завръщането на краля (тест)

Най-продаваната кола в Европа изглежда позната отвън и абсолютно неузнаваема отвътре

Какво е нужно, за да сметнем един автомобил за успешен? Пет милиона продажби са вече добър резултат. Десет милиона са отличен. До 15 милиона стигат само някои наистина легендарни коли. Volkswagen Golf обаче не е от тях. Той е нещо много повече.
 


GOLF НЕ Е НАЙ-УСПЕШНИЯТ МОДЕЛ в историята. Но с 35 милиона продажби от 70-те години до днес е много близо до това постижение. На практика Volkswagen продава кола и половина с това име всяка минута. И затова вероятно не бихте очаквали германците да искат да променят нещо в печелившата рецепта. Ако е така, новият Golf 8 ще ви изненада доста.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Но не от пръв поглед.
Новото поколение, което идва цели осем години след предишното, е минало през стотици часове във въздушния тунел. Предният капак е изцяло преработен, страничните панели са по-обтекаеми, коефициентът на въздушно съпротивление е смъкнат с удивителните три десети (до 0.27), което се отразява приятно върху разхода и шума. Но всичко това трудно се забелязва с просто око. За обикновения наблюдател тази кола е доста близка до предишната, и лесно може да се проследят корените й чак до митичния Golf 1, нарисуван от самия Джорджето Джуджаро.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ТАКА ЧЕ ОСМАТА ГЕНЕРАЦИЯ едва ли ще ви изненада особено на външен вид. Това си е класическият Golf - кутия на колела, както казват "почитателите" му. Голямата революция тук е отвътре.

Тя не се отнася до пространството: "осмицата" има същите размери и предлага същата практичност като "седмицата". Дължината и междуосието се запазват, багажникът си е все така 380 литра.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Но във всяко друго отношение Golf 8 е като извънземен пришълец спрямо предшественика си. По таблото няма да откриете и един класически бутон. Всичко се управлява от сензорни повърхности - не само климатикът и мултимедията, но дори вътрешното осветление и подвижният покрив.

Честно казано, ние не сме страстни почитатели на идеята всичко да минава през тъчскрийна. Но за поколението след нас, което се опитва да зуумва с пръсти хартиените снимки, тя вероятно изглежда съвсем естествена.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ОСВЕН ТОВА ВЪВ VOLKSWAGEN са обмислили въпроса внимателно като истински германци. Основните функции могат да се настройват опипом, без да гледате в екрана. Имате дублиращи бутони на самия волан. И накрая имате гласовия асистент на базата на Аlexa, на който можете просто да кажете какво искате.
Настроен е малко като за бавноразвиващи се - няма да ви разбере, ако му кажете например да повиши температурата в лявата зона. Но пък отлично разбира прости фрази като  "топло ми е", "гладен съм" или "не чувам музиката".


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Това е първият Golf с head-up дисплей. Електронният асистент може да следва пътя вместо вас, а също да отбие вдясно и да спре при аварийна ситуация. Осмицата е и първият Volkswagenс новата система Car2X, която поддържа връзка с автомобилите в радиус от 800 метра и може да задейства спирачка и аварийки, ако този пред вас започне да спира рязко.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ИМА И ОЩЕ ЕДНА РЕВОЛЮЦИЯ при новия Golf, също невидима за очите, но много осезаема. Тя е под капака. Осмото поколение ще има цели пет хибридни версии. Два са така наречените меки хибриди, с 48-волтова система и стартер-генератор. Догодина ще дойдат и три plug-in хибрида, с 13-киловатчасова батерия и опция да се движат само на ток в града.

 

Volkswagen Golf 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

8.5 секунди 0-100 км/ч

224 км/ч максимална скорост


Извън това има два двулитрови турбодизела и два трицилиндрови бензинови агрегата, работещи по цикъла на Милър. Ние обърнахме най-голямо внимание на мотора, който очакваме да доминира на пазара - 1.5 турбобензин със 150 коня максимална мощност. На първо време той се предлага само с ръчни скорости, докато 7-степенният DSG автоматик е запазен за мекия хибрид и дизелите.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ПО-ВИСОКИТЕ ВЕРСИИ имат адаптивно окачване и сложно електронно управление на волана. На класическите фенове това ще им се стори странно: колата е неочаквано мека, освен ако не включите очакването в режим спорт. А воланът, за който инженерите настояват, че е много по-директен отпреди, всъщност сякаш дава по-малко обратна връзка. Но пък е далеч по-бърз, със само два оборота между двете крайни позиции.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Окачването е Макферсон отпред и многозвенно отзад при по-високите версии, при базовите отзад е торсионна греда.

ВСЕ ОЩЕ НЕ МОЖЕМ ДА КАЖЕМ нищо по-най-деликатния въпрос - за цените. Ако се съди по Германия, бензинов Golf 8 със 130 коня ще започва от близо 40 000 лева. Но пък нивата на оборудване са изцяло променени и даже базовото включва 8-инчова мултимедия, климатроник, bluetooth, LED светлини и базовия пакет за свързаност WeConnect, който включва автодиагностика на колата.


Volkswagen Golf 8 тест драйв

По-горните добавят система за пречистване на въздуха (привлекателна опция за софиянци), 480-ватова аудиосистема от Harman Kardon, масажни седалки, 30 цвята на интериорното осветление... Изобщо Golf предлага всичко, което доскоро очаквахме само в сегмента на луксозните лимузини. Как се връзва това с названието "народна кола", оставяме да прецените вие. За себе си сме убедени, че продажбите няма да останат дълго на кота 35 милиона.

Още снимки на новия Golf 8 вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Е как можеш да чакаш мек хибрид да е по-добър от пълен хибрид? Направо ти се чудя как можеш да напишеш подобно нещо! Мекия хибрид е отбий номер само да може на хартия да си занижат емисиите. Пълния хибрид си е хибрид на 100% и действително в реалността на пътя ти прави икономии и харчи малко, а не само на хартия. Освен това на Тойота хибридите повече от 20 г. са се доказали, а тези меките на ВАГ ще са със сигурност, като цялата им техника проблемни. Те нехибридните им коли не стават, а хибриди
  • #17
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Трактористи с ТДИ ( преди 4 години )
    Селски, я кажи в превод коя точно марка значи "Благородни оризища", че ми стана интересно! Тази марка да не съществува само в празната ти кратуна случайно? А колкото до Королата, то тя е КРАЛЯ, а не пенсионерското Гоуфче, което се продава само в Европа и предимно в Германия, защото там без обществени поръчки си го вземат за служебна кола институциите, както и е тачен от пенсионерите модел, а те са много! Корола драги ми ВАГинисте е световен модел, а не регионален, ако правиш разлика!
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ASD ( преди 4 години )
    Не е лоша колата, интериора дори е много приятен, да видим само дали "меките" хибриди ще са по-добри от хибридните двигатели (1.8 и 2.0) на корола!
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    951357 ( преди 4 години )
    Нито съм фен на немските, нито на японските коли, но реалността, ако малко се поровите в нета и то директно от източници на производителите, ще намерите следното. Към 11.2019 в млн: 1.Корола - 48; 2.Форд Ф-серия - 42; 3.Сивик - 38; 4.Голф - 35; 5.Акорд - 31.5; 6.Пасат - 30 (всички възможни модели на тази платформа правени някога - Passat, Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar и Carat); 7.Бийтъл - 23.5; 8.Ескорт - 21.5; 9.Камри - 21; 10.Хайлукс - 20; 3 Тойоти, 3 Фолксвагена, 2 Хонди и 2 Форда
  • #14
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе селска марка, селска марка, ама поне в превод не значи "Благородни оризища", за разлика от "емоционалната" Корола, която ще я карат само големи бизнесмени, млади и енергични.
  • #13
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Някаква шега ли е това да наричат тази посредствена кола крал? На мен повече тъжно ми звучи, отколкото смешно!
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако бях фен на Гоуф, можеше да ме наричаш легенчо, но не съм! Легенчото в случая си ти! Хайде бягай да се ***-баш!
  • #11
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    хахахаха фенчето на селската марка се е развихрил пак и умира от кеф че са пуснали новата каручка вагенска дето ще си я купи след 10 г. нов внос. то бива да си елементарна частица ама чак пък толкова...
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #11 легенчо, ходи се гръмни ;) скука си ти - омръзнал си на всички!
  • #9
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    VAGонетке, леко да не оцапаш монитора от кеф! "Крал" моето момче значи да си най-добрия, а не златна среда! Не е зле да учиш български, че нещо значенията на думите ти убягват! А Гоуфът по стара традиция си е същата скука, както преди и пак ще е най-караната талига от немските пенсионери. Кралят на пенсионерските коли е при всички положения.