IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Volkswagen Golf 8: Завръщането на краля (тест)

Най-продаваната кола в Европа изглежда позната отвън и абсолютно неузнаваема отвътре

Какво е нужно, за да сметнем един автомобил за успешен? Пет милиона продажби са вече добър резултат. Десет милиона са отличен. До 15 милиона стигат само някои наистина легендарни коли. Volkswagen Golf обаче не е от тях. Той е нещо много повече.
 


GOLF НЕ Е НАЙ-УСПЕШНИЯТ МОДЕЛ в историята. Но с 35 милиона продажби от 70-те години до днес е много близо до това постижение. На практика Volkswagen продава кола и половина с това име всяка минута. И затова вероятно не бихте очаквали германците да искат да променят нещо в печелившата рецепта. Ако е така, новият Golf 8 ще ви изненада доста.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Но не от пръв поглед.
Новото поколение, което идва цели осем години след предишното, е минало през стотици часове във въздушния тунел. Предният капак е изцяло преработен, страничните панели са по-обтекаеми, коефициентът на въздушно съпротивление е смъкнат с удивителните три десети (до 0.27), което се отразява приятно върху разхода и шума. Но всичко това трудно се забелязва с просто око. За обикновения наблюдател тази кола е доста близка до предишната, и лесно може да се проследят корените й чак до митичния Golf 1, нарисуван от самия Джорджето Джуджаро.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ТАКА ЧЕ ОСМАТА ГЕНЕРАЦИЯ едва ли ще ви изненада особено на външен вид. Това си е класическият Golf - кутия на колела, както казват "почитателите" му. Голямата революция тук е отвътре.

Тя не се отнася до пространството: "осмицата" има същите размери и предлага същата практичност като "седмицата". Дължината и междуосието се запазват, багажникът си е все така 380 литра.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Но във всяко друго отношение Golf 8 е като извънземен пришълец спрямо предшественика си. По таблото няма да откриете и един класически бутон. Всичко се управлява от сензорни повърхности - не само климатикът и мултимедията, но дори вътрешното осветление и подвижният покрив.

Честно казано, ние не сме страстни почитатели на идеята всичко да минава през тъчскрийна. Но за поколението след нас, което се опитва да зуумва с пръсти хартиените снимки, тя вероятно изглежда съвсем естествена.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ОСВЕН ТОВА ВЪВ VOLKSWAGEN са обмислили въпроса внимателно като истински германци. Основните функции могат да се настройват опипом, без да гледате в екрана. Имате дублиращи бутони на самия волан. И накрая имате гласовия асистент на базата на Аlexa, на който можете просто да кажете какво искате.
Настроен е малко като за бавноразвиващи се - няма да ви разбере, ако му кажете например да повиши температурата в лявата зона. Но пък отлично разбира прости фрази като  "топло ми е", "гладен съм" или "не чувам музиката".


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Това е първият Golf с head-up дисплей. Електронният асистент може да следва пътя вместо вас, а също да отбие вдясно и да спре при аварийна ситуация. Осмицата е и първият Volkswagenс новата система Car2X, която поддържа връзка с автомобилите в радиус от 800 метра и може да задейства спирачка и аварийки, ако този пред вас започне да спира рязко.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ИМА И ОЩЕ ЕДНА РЕВОЛЮЦИЯ при новия Golf, също невидима за очите, но много осезаема. Тя е под капака. Осмото поколение ще има цели пет хибридни версии. Два са така наречените меки хибриди, с 48-волтова система и стартер-генератор. Догодина ще дойдат и три plug-in хибрида, с 13-киловатчасова батерия и опция да се движат само на ток в града.

 

Volkswagen Golf 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

8.5 секунди 0-100 км/ч

224 км/ч максимална скорост


Извън това има два двулитрови турбодизела и два трицилиндрови бензинови агрегата, работещи по цикъла на Милър. Ние обърнахме най-голямо внимание на мотора, който очакваме да доминира на пазара - 1.5 турбобензин със 150 коня максимална мощност. На първо време той се предлага само с ръчни скорости, докато 7-степенният DSG автоматик е запазен за мекия хибрид и дизелите.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


ПО-ВИСОКИТЕ ВЕРСИИ имат адаптивно окачване и сложно електронно управление на волана. На класическите фенове това ще им се стори странно: колата е неочаквано мека, освен ако не включите очакването в режим спорт. А воланът, за който инженерите настояват, че е много по-директен отпреди, всъщност сякаш дава по-малко обратна връзка. Но пък е далеч по-бърз, със само два оборота между двете крайни позиции.


Volkswagen Golf 8 тест драйв


Окачването е Макферсон отпред и многозвенно отзад при по-високите версии, при базовите отзад е торсионна греда.

ВСЕ ОЩЕ НЕ МОЖЕМ ДА КАЖЕМ нищо по-най-деликатния въпрос - за цените. Ако се съди по Германия, бензинов Golf 8 със 130 коня ще започва от близо 40 000 лева. Но пък нивата на оборудване са изцяло променени и даже базовото включва 8-инчова мултимедия, климатроник, bluetooth, LED светлини и базовия пакет за свързаност WeConnect, който включва автодиагностика на колата.


Volkswagen Golf 8 тест драйв

По-горните добавят система за пречистване на въздуха (привлекателна опция за софиянци), 480-ватова аудиосистема от Harman Kardon, масажни седалки, 30 цвята на интериорното осветление... Изобщо Golf предлага всичко, което доскоро очаквахме само в сегмента на луксозните лимузини. Как се връзва това с названието "народна кола", оставяме да прецените вие. За себе си сме убедени, че продажбите няма да останат дълго на кота 35 милиона.

Още снимки на новия Golf 8 вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #38
    8 rate up comment 9 rate down comment
    хе-хе ( преди 4 години )
    Качествени Голфове са Голф 1, 2 и 5 /макар че 1 доста гние/. Останалите са пълен ***, а с всеки следващ модел нещата стават все по-зле.
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хаха, как ти роди главата, че някой би ти се предложил? Да не си повярвал на рекламите, че по Коледа ставали чудеса :D
  • #36
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #38 Брато, ако ми се предлагаш да знаеш, че не си падам по тази част с еднополовите двойки. Предложи се на Азис по-добре и тъкмо ще ти отива на имиджа - любител на немското!
  • #35
    4 rate up comment 1 rate down comment
    37 ( преди 4 години )
    брато, щях да кажа, намери си гадже, но може би хоби е по-реалистично :D
  • #34
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За гниещите да нямаш предвид БМВ и МБ? По тях намериха ръждица, а ги водят премиум. Това е немския премиум. А Гоуфа щом го хвалиш и толкова много величаеш, значи единственият ти в случая си човекът с комплексите. Лошото е, че за сметка на многото ти комплекси няма никой между ушите щом приказваш за продадени бройки и това е атестат за добра кола. Ами виж други производители продават повече. Значи те са по-добрите, а немците произвеждат турско-китайска боза (части от Китай - работници от Анадола)
  • #33
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Георги Г ( преди 4 години )
    Гледам има доста комплексирани личности по - надолу. Голф било много гадна кола. Гадна ... гадна 40 + години и 35 милиона произведени бройки. Хайде направете много хубава кола като толкова можете. Или кефете се там на японо - корейски бози, окичени с евтни пластмаси, като китайска детска играчка и гниещи на 3 - тата година (справка продължителните тестове...)
  • #32
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Става въпрос кой какво НЕ Е, а не КАКВО Е!
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А всъщност си комбайнер с начално, така ли
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това, ако е "крал", то аз трябва да съм професор по атомна физика!
  • #29
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Кралят е гол!