Лимитираните серии автомобили са един от най-известните способи за повишаване на интереса към даден модел и съответно за увеличаване на неговите продажби. Понякога става дума само за добавяне на нов цвят или допълнителни опции, но има и случаи, в които в разработката на автомобила се включват външни компании от напълно различна индустрия.
В случая става дума за производители на козметика, дрехи, обувки и спортна екипировка, които участват в колаборация с автомобилни компании. Например, брандът Gucci си сътрудничи с Fiat за направата на специална версия на ретро-хечбека 500, а спортният гигант Adidas е партньор на най-успешния производител в Европа Volkswagen. Ето ви 12 такива примера:
Едва ли някой си спомня този хечбек, но именно той е един от прародителите на автомобилните специални версии. Автомобилът излиза в средата на 80-те години, като се отличава не само по допълнителни ленти на каросерията във фирмени за Lacoste зелен цвят, но и по логото с крокодил на предните крила. Той е разположено и върху стелките в колата.
Снимки: Производителите