Съвременните трендове в автомобилната индустрия се променят много бързо и производителите правят всичко възможно, за да ги следват. В Lexus, например, смятат, че скоро модата на всъдеходите и кросоувърите ще отмине и затова компания се подготвя за следващия бум на пазара, който би трябвало да бъде предизвикан от компактните модели.
Това разкрива пред Autocar изпълнителният вицепрезидент на компанията Коджи Сато. Според него, в момента хората най-после са готови да започнат да купуват компактни коли от премиум-клас, тъй размерът вече няма значение, а потенциалният клиент се е примирил с необходимостта да плаща не за габарити, а за статус и ниво на оборудване.
"Трендовете се променят и сега вече "малко" невинаги означава "евтино", обясни Сато и допълни, че в Lexus са готови да повторят експеримента с пускане на пазара на относително компактен модел. Не е изключено, това да бъде компактен кросоувър, който да се разположи под UX в гамата на марката и ще измести от нея хечбека CT.
Другата възможност е създаване на субкомпактен хечебек за големите мегаполиси, като той ще се настани в класа на Toyota Aygo. В Lexus експериментираха с този формат още през 2015 г., когато представиха концептуалния LF-SA с дължина от 3450 мм (на снимката).
Трябва да припомним, че в този сегмент вече бяха правени няколко подобни опита, като един от тях беше на компанията Aston Martin. Тя пуса на пазара компактния, но много скъп модел Cygnet. Британците предвиждаха от него да бъдат продавани по 4000 бройки на година, но максималният им резултат беше 261 бройки. Пазарът така и не прие хечбека, който всъщност представляваше Toyota Aygo, но в много по-луксозна опаковка.
Снимка: Lexus