Лимитираните серии автомобили са един от най-известните способи за повишаване на интереса към даден модел и съответно за увеличаване на неговите продажби. Понякога става дума само за добавяне на нов цвят или допълнителни опции, но има и случаи, в които в разработката на автомобила се включват външни компании от напълно различна индустрия.
В случая става дума за производители на козметика, дрехи, обувки и спортна екипировка, които участват в колаборация с автомобилни компании. Например, брандът Gucci си сътрудничи с Fiat за направата на специална версия на ретро-хечбека 500, а спортният гигант Adidas е партньор на най-успешния производител в Европа Volkswagen. Ето ви 12 такива примера:
Любопитна е и съвместната разработка на Ford и производителя на слънчеви очила Hawkers от 2015 г. Подготвен е само един автомобил Ka, боядисан в матово черно с оранжеви акценти. Той е продаде на аукцион, при който стартовата цена от 12 000 евро намалява с 1 евро на секунди. След половин час колата намира нов собственик срещу 7088 евро.
Снимки: Производителите