Само преди дни компанията Nissan обяви, че по време на автосалона в Женева през март догодина ще покаже първата бройка от серийния GT-R50, разработен съвместно с ателието Italdesign по случай 50-годишнината на легендарния модел. От колата, струваща 1 млн. евро, ще бъдат построени точно 50 бройки, като в основата им е превърналото се в легенда спортно купе.
По този случай изданието Motor1 реши да припомни как през годините се е променял култовият модел. Вероятно, някои не знаят, че първоначално бързата и мощна машина не е била купе, а седан. И не се е казвала GT-R, а Skyline. Ето как автомобилът се променя през годините, за да достигне до сегашното си поколение R35.
Последното и засега все още актуално поколение на "Годзила" (CBA-R35) излезе в края на 2007 г. Тогава GT-R става самостоятелен модел и вече не се казва Skyline, тъй като не е версия на седана. Купето има оригинална конструкция и получава нов двигател - 3,8-литров V6 битурбо (VR38DETT), който развива от 485 до над 600 к.с. при версията GT-R Nismo.
Купето е интересно с разположението на двигателя между двете оси, което предлага почти идеално разпределение на тежестта (54/46). Турбомоторът е по-близо до предната ос, а 6-степенната роботизирана скоростна кутия - до задната. Затова под дъното има тунел за трансмисията, редом с който преминават два карданови вала. През единия въртящият момент се предава от кутия към двигателя, а вторият частично върти предните колела. В момента, в който автомобилът стартира и започне да ускорява, съотношението между двете оси се изравнява до 50/50.
Снимки: Nissan