Само преди дни компанията Nissan обяви, че по време на автосалона в Женева през март догодина ще покаже първата бройка от серийния GT-R50, разработен съвместно с ателието Italdesign по случай 50-годишнината на легендарния модел. От колата, струваща 1 млн. евро, ще бъдат построени точно 50 бройки, като в основата им е превърналото се в легенда спортно купе.
По този случай изданието Motor1 реши да припомни как през годините се е променял култовият модел. Вероятно, някои не знаят, че първоначално бързата и мощна машина не е била купе, а седан. И не се е казвала GT-R, а Skyline. Ето как автомобилът се променя през годините, за да достигне до сегашното си поколение R35.
Nissan Skyline GT-R (R34)
Излезлият през януари 1999 г. Skyline GT-R с индекс GF-BNR34 е със 7,5 км по-къс от предшественика си, като разстоянието между двете оси е намалено с 5,5 см. Той може да се похвали с 6,5-инчов дисплей на предния панел, където в реално време излиза информация за параметрите на двигателя и на различните системи. Официално двигателят развива 280 к.с., но много тунинг-ателиета с лекота увеличават значително мощността му. Впрочем, именно тази машина се снима в "Бързи и яростни", където е карана от покойния вече Пол Уокър.
Излезлият през януари 1999 г. Skyline GT-R с индекс GF-BNR34 е със 7,5 км по-къс от предшественика си, като разстоянието между двете оси е намалено с 5,5 см. Той може да се похвали с 6,5-инчов дисплей на предния панел, където в реално време излиза информация за параметрите на двигателя и на различните системи. Официално двигателят развива 280 к.с., но много тунинг-ателиета с лекота увеличават значително мощността му. Впрочем, именно тази машина се снима в "Бързи и яростни", където е карана от покойния вече Пол Уокър.
Снимки: Nissan