Само преди дни компанията Nissan обяви, че по време на автосалона в Женева през март догодина ще покаже първата бройка от серийния GT-R50, разработен съвместно с ателието Italdesign по случай 50-годишнината на легендарния модел. От колата, струваща 1 млн. евро, ще бъдат построени точно 50 бройки, като в основата им е превърналото се в легенда спортно купе.
По този случай изданието Motor1 реши да припомни как през годините се е променял култовият модел. Вероятно, някои не знаят, че първоначално бързата и мощна машина не е била купе, а седан. И не се е казвала GT-R, а Skyline. Ето как автомобилът се променя през годините, за да достигне до сегашното си поколение R35.
Nissan Skyline GT-R (R33)
В началото на 1995 г. на бял свят се появява GT-R с индекс E-BCNR33. Този автомобил представлява доре модернизиран вариант на предшественика си, като разчита на утвърдения вече редови двигател с 6-цилиндров мотор с две турбини и същата механична скоростна кутия. Skyline R33 записва и официален рекорд на "Нюрбургринг" за най-бърз сериен автомобил. Той е по-тежък от R32, но ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди.
В началото на 1995 г. на бял свят се появява GT-R с индекс E-BCNR33. Този автомобил представлява доре модернизиран вариант на предшественика си, като разчита на утвърдения вече редови двигател с 6-цилиндров мотор с две турбини и същата механична скоростна кутия. Skyline R33 записва и официален рекорд на "Нюрбургринг" за най-бърз сериен автомобил. Той е по-тежък от R32, но ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди.
Снимки: Nissan