Само преди дни компанията Nissan обяви, че по време на автосалона в Женева през март догодина ще покаже първата бройка от серийния GT-R50, разработен съвместно с ателието Italdesign по случай 50-годишнината на легендарния модел. От колата, струваща 1 млн. евро, ще бъдат построени точно 50 бройки, като в основата им е превърналото се в легенда спортно купе.
По този случай изданието Motor1 реши да припомни как през годините се е променял култовият модел. Вероятно, някои не знаят, че първоначално бързата и мощна машина не е била купе, а седан. И не се е казвала GT-R, а Skyline. Ето как автомобилът се променя през годините, за да достигне до сегашното си поколение R35.
Заради грандиозния провал на предшественика си, новият спортен автомобил се появява едва през 1989 г. Той отново е с две врати, като е на основата на актуалния по това време Skyline R32 (съкращение от E-BNR32). От този момент GT-R получава задвижване на четирите колела, тъй като е разработен за участие в шампионата за туринг-автомобили (група А).
Машината е със 100 кг. по-тежка, като получава 2,6-литров турбомотор с мощност 280 к.с. и 353 Нм въртящ момент. Максималната му скорост е ограничена на 180 км/ч, като причината е действащото по това време японско законодателство. Купето става най-бързия автомобил на Северната дъга на "Нюрбургринг" (неофициално), като записва време от 8 минути и 20 секунди. Печели много победи в различни състезания и получава прякора "Годзила", с който GT-R е известен в наши дни.
Снимки: Nissan