Само преди дни компанията Nissan обяви, че по време на автосалона в Женева през март догодина ще покаже първата бройка от серийния GT-R50, разработен съвместно с ателието Italdesign по случай 50-годишнината на легендарния модел. От колата, струваща 1 млн. евро, ще бъдат построени точно 50 бройки, като в основата им е превърналото се в легенда спортно купе.
По този случай изданието Motor1 реши да припомни как през годините се е променял култовият модел. Вероятно, някои не знаят, че първоначално бързата и мощна машина не е била купе, а седан. И не се е казвала GT-R, а Skyline. Ето как автомобилът се променя през годините, за да достигне до сегашното си поколение R35.
Следващото поколение на спортната кола дебютира почти веднага след това - на автосалона в Токио през 1972 г. Производството на новото купе Nissan Skyline 2000 GT-R (KPGC110) стартира през януари 1973 г., но е спряно само 3 месеца по-късно заради световната петролна криза, като за това време са сглобени 197 машини.
Този GT-R е по-голям и малко по-тежък (с 50 кг) от предшественика си, но разчита на същите двигател и скоростна кутия. Той обаче е много търсен заради малкия си тираж, както и заради външния си вид, който донякъде напомня на американските масъл-кар от този период.
Снимки: Nissan