fallback

Какво става при високи обороти и студен двигател?

Докато двигателят не достигне работна температура, не трябва да бъде изстискван

След старта всеки студен двигател има нужда от време за постигане на работната си температура. Ако ведна след потегляне натиснете газта докрай, ще натоварите интензивно машината. Тъй като маслото е гъсто в студено състояние, то не осъществява достатъчно смазване на важни части, а високите обороти могат да доведат до разкъсване на мазителния слой. Последиците: скъп ремонт.            Ако автомобилът ви е дизелов, турбокомпресорът и лагерните валове също могат да бъдат повредени.

Недостатъчно смазване при прекалено високи обороти може да доведе до триене на сухо между цилиндъра и буталото. В най-лошия случай рискувате да повредите буталото за кратко време.

През зимата кондензирали вода и бензин в ауспуха остават по-дълго в течен вид. Това води до повреди в катализатора и ръжда в изпускателната система.

Окачването и спирачките също могат да пострадат от студен старт и висока скорост. Освен това, в зависимост от околната температура и мощността на двигателя, разходът може да се качи двойно. Едва при нормална работна температура може да се разчита и на нормален разход на гориво.

   

Ако използвате автомобила си за бързо придвижване от едно място на друго, е добре това да се прави по умерен начин. Добре е след старта първите десет километра да бъдат изминати на ниски обороти. При всички положения избягвайте двигателят да работи на празни обороти. Не превишавайте 3 хиляди оборота, а честото превключване на по-висока предавка помага за това.

След около 20 минути може да натоварвате двигателя с високи обороти. Тогава маслото е загряло и достатъчно течно, за да достигне всички важни части. Високите обороти и бързата скорост не са препоръчителни и за загрял двигател. В комбинация двете водят до бързо износване на всички механични части. И не забравяйте, че температурният показател на таблото е индикатор за температурата на охладителната течност, а не на маслото.

Снимки: Autoscout24

fallback
  • #10
    ? ( преди 4 години )
    Даже често пише че двигателя трябва да се остави две три минути да загрее преди каране
  • #9
    пропов ( преди 4 години )
    А зашо загряването на празен ход е толкова пагубно за двигателя? Работи на ниски обороти, няма натоварване, няма форсиране,
  • #8
    //// ( преди 4 години )
    До 2 и 5 Точно щото имам бензинов автомобил с турбо и за това попитах. А и мисля, че от повечето коментари ви стана малко по-ясно. И първият си коментар го написах от гледна точка, че като автомобилен сайт би трябвало да са малко по-грамотни или поне малко повече да се стараят в статиите си!И да, моята загрява до 50 градуса до 5-6 мин. и 2-3 километра със 60 км. в час на около 2000 оборота.
  • #7
    112 ( преди 4 години )
    На някой места чета че след старт трябва да се изчака малко колата да загрее, на друго че трябва веднага да се тръгва ...За моят 1.6L атмосферен двигател мога да кажа че ако не го оставя малко да загрее и тръгна веднага звука му е на яко механично трие,.не.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 Питаш за колата ли коя е? Ами 4 имам и 4-те са бензинови и загряват за 5-10 мин. Едната е с турбо и директно впръскване. Гарантирам ти, че на 5-тата минута е загряла при каране до 2500 об/мин. то всъщност автоматика на нормален режим превключва на около 2000 об колата си загрява супер бързо
  • #5
    До 5 ( преди 4 години )
    И аз карам бензинова с турбо и ГИ..ми, загрява буквално от кръговото на Драгалевци и околомръсното до Парадайз...Няма 20 мин, няма 10 км!!Откак Пеевски взе и тая медия, стана е.ати мизерията
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    До 3 ти що не им дадеш заден вход на 1 и 2 да се разберат? Кой е този бензин, който за 5 мин. при -10 е загрял?Всеки ден карам бензинова кола с ГИ, поне 5мин. ми трябват да преключи на газ или поне 4-5 км извънградско със скорост 70-80 км. Да ти казвам ли кога прави 90 гр?***.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    тикаш палиш заминаваш и по време на движение двигателя достига оптимална температура работа на празен ход съсипва двигателя
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    #2 Ами що не отидеш да го провериш дали му става или не, ами си избиваш комплексите тук да се правиш на много интересен бе cмешник! Въпросът му е съвсем резонен и си е на място, докато комедиантите не спрат да пишат подобни простотии. Другата комедиантска простотия е за загряването на двигателя. Какви са тези 20 мин. какви 5 лв? Вие нормални ли сте? Предполагам за дизел пишете, но и дори той на 15-тата минута е загрял, а за бензин и то с турбо 5-10 мин са достатъчни да е в опитимален режим.
  • #1
    //// ( преди 4 години )
    Аз имам въпрос към автора на статията. Ако автомобилът ми е бензинов и има турбо как да процедирам? Защото от статията разбирам, че само дизеловите автомобили имат турбина!
fallback
Последни