IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да боравим правилно със зарядното за акумулатор?

Поредността на включване е от значение

Как да боравим правилно със зарядното за акумулатор?

Веднъж да забравим фаровете вечерта и при следващия опит за палене с разреден акумулатор стартерът изобщо не реагира. В този случай помага само едно – да заредим акумулатора със зарядно.

Това не е трудно. С малко познания може да се извърши и без демонтиране на акумулатора. Зареждането обаче зависи от много фактори.

Свързване на зарядното устройство с акумулатора

Принципно в предната част на зарядното устройство се намират един червен и един черен кабел, които завършват с клеми. От задната му страна има мрежов кабел.

1.    Преди да свършете зарядното с акумулатора е необходимо да бъдат свалени двете клеми на акумулатора. Така подаваният ток няма да протече към бордовата мрежа. Някои зарядни устройства работят с високо напрежение, което може да застраши части от електрониката на автомобила.

2.    Първо свалете минусовата клема/масата. След това свалете плюсовата клема. Тази поредност е важна. Ако свалите първо плюсовата, рискувате да направите късо съединение. Причината затова е, че минусовата клема е свързана директно с каросерията. При докосване на плюсовия полюс и метална част на автомобила ще се получи късо съединение.

3.    След като акумулаторът е със свалени клеми, свържете двете клеми на зарядното устройство. Червената се свързва с плюсовия полюс на акумулатора, а синята – с минусовия.

4.    Едва тогава свържете устройството с контакта. Ако по невнимание сте объркали двете клеми, веднага ще се включи прекъсвач в устройството. Същото ще се случи и ако настроите погрешно напрежение.

Правилно зареждане на акумулатора

Модерните зарядни устройства за акумулатори са оборудвани с електроника, която регулира зарядното напрежение автоматично. При по-старите не винаги е така. Въпреки това има възможност да се информирате за времето за зареждане.

1.    За пълното зареждане на акумулатора са нужни няколко часа. Това зависи от силата на тока. Зарядно с ток от 4 ампера има нужда от 12 часа за зареждане на 48-амперчасов акумулатор.

2.    След като заредите, първо изключете мрежовия кабел и едва след това свалете двете клеми.

3.    Накрая закрепете двата кабела от бордовата мрежа към акумулатора. Първо затегнете червения кабел на плюсовия полюс, а след това масовия кабел на минусовия полюс.

Снимки: Autoscout24

 

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Andropov ( преди 9 месеца )
    Който изобщо не е наясно с нещата, може и да спазва тук описаната процедура. Който знае как да работи със зарядно ще се посмее и ще направи нещата по мааалко по-друг начин. А ако автомобилът ви е със система за мониторинг на акумулатора - най-добре да забравите веднага какво сте прочели тук!
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до анонимен ( преди 9 месеца )
    Бушон не изгаря от високо напрежение, а от силен ток...
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Теодор ( преди 9 месеца )
    И ако вместо син и червен имаме черен и червен което е доста чест случай какво да правим. Просто следваме инструкцията на зарядното но в 100% от случаите черния кабел значи минус.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не, не са тъпотии, а просто тъпо са го написали и такива, като теб, които нищо не разбират си мислят, че са тъпотии. Правилно щеше да бъде да се напише, че зарядното подава импулсен ток с по-високо напрежение към акумулатора отколкото работи системата на автомобила. поради тази причина има опасност нещо да се прецака по колата. Друг е въпросът, че системите са създадени по-принцип да издържат на по-високо напрежение и в същото време има бушони, които би трябвало да прекъснат напрежението.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    sdf ( преди 9 месеца )
    пълни тъпотии. след 'някои зарадни работят с ВИСОКО НАПРЕЖЕНИЕ' спрях да чета.
  • #1
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Hobby ( преди 9 месеца )
    Първо имаме проблем с електро системата и второ , ако не е това, значи акумулатора е за смяна!