Веднъж да забравим фаровете вечерта и при следващия опит за палене с разреден акумулатор стартерът изобщо не реагира. В този случай помага само едно – да заредим акумулатора със зарядно.
Това не е трудно. С малко познания може да се извърши и без демонтиране на акумулатора. Зареждането обаче зависи от много фактори.
Свързване на зарядното устройство с акумулатора
Принципно в предната част на зарядното устройство се намират един червен и един черен кабел, които завършват с клеми. От задната му страна има мрежов кабел.
1. Преди да свършете зарядното с акумулатора е необходимо да бъдат свалени двете клеми на акумулатора. Така подаваният ток няма да протече към бордовата мрежа. Някои зарядни устройства работят с високо напрежение, което може да застраши части от електрониката на автомобила.
2. Първо свалете минусовата клема/масата. След това свалете плюсовата клема. Тази поредност е важна. Ако свалите първо плюсовата, рискувате да направите късо съединение. Причината затова е, че минусовата клема е свързана директно с каросерията. При докосване на плюсовия полюс и метална част на автомобила ще се получи късо съединение.
3. След като акумулаторът е със свалени клеми, свържете двете клеми на зарядното устройство. Червената се свързва с плюсовия полюс на акумулатора, а синята – с минусовия.
4. Едва тогава свържете устройството с контакта. Ако по невнимание сте объркали двете клеми, веднага ще се включи прекъсвач в устройството. Същото ще се случи и ако настроите погрешно напрежение.
Правилно зареждане на акумулатора
Модерните зарядни устройства за акумулатори са оборудвани с електроника, която регулира зарядното напрежение автоматично. При по-старите не винаги е така. Въпреки това има възможност да се информирате за времето за зареждане.
1. За пълното зареждане на акумулатора са нужни няколко часа. Това зависи от силата на тока. Зарядно с ток от 4 ампера има нужда от 12 часа за зареждане на 48-амперчасов акумулатор.
2. След като заредите, първо изключете мрежовия кабел и едва след това свалете двете клеми.
3. Накрая закрепете двата кабела от бордовата мрежа към акумулатора. Първо затегнете червения кабел на плюсовия полюс, а след това масовия кабел на минусовия полюс.
Снимки: Autoscout24