fallback

Какво става при високи обороти и студен двигател?

Докато двигателят не достигне работна температура, не трябва да бъде изстискван

След старта всеки студен двигател има нужда от време за постигане на работната си температура. Ако ведна след потегляне натиснете газта докрай, ще натоварите интензивно машината. Тъй като маслото е гъсто в студено състояние, то не осъществява достатъчно смазване на важни части, а високите обороти могат да доведат до разкъсване на мазителния слой. Последиците: скъп ремонт.            Ако автомобилът ви е дизелов, турбокомпресорът и лагерните валове също могат да бъдат повредени.

Недостатъчно смазване при прекалено високи обороти може да доведе до триене на сухо между цилиндъра и буталото. В най-лошия случай рискувате да повредите буталото за кратко време.

През зимата кондензирали вода и бензин в ауспуха остават по-дълго в течен вид. Това води до повреди в катализатора и ръжда в изпускателната система.

Окачването и спирачките също могат да пострадат от студен старт и висока скорост. Освен това, в зависимост от околната температура и мощността на двигателя, разходът може да се качи двойно. Едва при нормална работна температура може да се разчита и на нормален разход на гориво.

   

Ако използвате автомобила си за бързо придвижване от едно място на друго, е добре това да се прави по умерен начин. Добре е след старта първите десет километра да бъдат изминати на ниски обороти. При всички положения избягвайте двигателят да работи на празни обороти. Не превишавайте 3 хиляди оборота, а честото превключване на по-висока предавка помага за това.

След около 20 минути може да натоварвате двигателя с високи обороти. Тогава маслото е загряло и достатъчно течно, за да достигне всички важни части. Високите обороти и бързата скорост не са препоръчителни и за загрял двигател. В комбинация двете водят до бързо износване на всички механични части. И не забравяйте, че температурният показател на таблото е индикатор за температурата на охладителната течност, а не на маслото.

Снимки: Autoscout24

fallback
  • #20
    Триболог ( преди 4 години )
    Става тър-тър
  • #19
    ФИКИ ( преди 5 години )
    е аз като ходя от нас до мола ми е 3-5минути какво да чакам да загрее и кога ще карам бързо
  • #18
    abc ( преди 5 години )
    В много страни от екологична гледна точка е забранено на стоиш на място със запален двигател. Затова пишат да палиш и веднага да тръгваш, ама по-внимателно и на ниски обороти. Но това не е добре за двигателя, ама изобщо. Ама какво им дреме на тях - законови изисквания пък и продават и нови коли.Ако искате да си пазите мотора, поизчакайте няколко минутки на място. Разбира се зависи колко е студено. При -20 градуса поне 3-4 минути преди да тръгвате. При 0 градуса може и 1-2 минутки.
  • #17
    Руслан ( преди 5 години )
    Моя пасат 2002г. 1.8 Т загрява до 90 градуса за 10на минути на място и за 7-8 в движение. Това при минусови температури, естествено не при - 20! Това за празния ход е пълна глупост, не може техническо лице да го каже. Естествено че е най-добре като запалиш да изчакаш малко на празен ход. Не било полезно за двигателя, няма такава глупост. Просто не ни се чака
  • #16
    zord ( преди 5 години )
    При всички положения избягвайте двигателят да работи на празни обороти.... четох до тук...
  • #15
    Атанас ( преди 5 години )
    Между загрява до работна температура 90-100градуса на масло и да ду,,ха топло в купето има огромна разлика.При 45градуса на охладителната течност вътре вече се усеща топло от климатичната инсталация. Поне 7-8 км извън града с 90км да се затопли както трябва агрегата.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    И най вече, ако карате с обикновената нафта, слагайте и добавки, щото горивото ни няма нищо общо с това което трябва да бъде, както и слагайте хубаво масло!!!
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Абе, подгряват си колата, сутрин да работи 5-10мин.докато стопи скрежа по стъклата и огледалата и вътре стане комфортна температурата. От 30 години, зимата всичките коли така ги подгрява и не съм имал проблеми нито с бензин, дизел, турбо! Моторите се прецакват от лошо масло и гориво!!!
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    няма проблем да се отстави на място, но няма и много смисъл... Статията има някакъв резон и той, ако четете, е че не трябва да се изрязва колата докато не е загряла напълно. Това има смисъл. А дали загрява за 5 или за 10 - все тая. Вярно не са 20 мин - грешно са го написали.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Защото мазането е слабо при тези обороти и заради това не е добре повече от минута да стои колата на празен ход. А пък, ако е дизел цял ден да работи на празен ход няма да загрее.
fallback
Последни