IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Намалява ли обемът на багажниците на дизеловите автомобили?

В някои модели техниката за пречистване на газовете отнема много място

Намалява ли обемът на багажниците на дизеловите автомобили?

Сравнение на компактни модели, продавани в страни от Европейския съюз показа странен феномен: някои дизелови модификации са със значително по-малък обем на багажника от бензиновите версии. Очевидната причина за това е системата за пречистване на изгорелите газове.

Пример за тази странност е Renault Mégane. Продаваният в Германия модел с бензинови двигатели притежава багажник с обем 402 до 1247 литра, а този с дизелови – 335 до 1180 литра. Разликата е 67 литра. Причината тук е в резервоара за Adblue. Той е с обем от едва 16 литра, но тъй като използването на пространството при Mégane очевидно не е добро, цялата техника отнема 70 литра или 17 процента.

Още по-голям е проблемът при Volvo V40. По официални данни от ценовата листа бензиновият модел поема от 324 до 1021 литра, а дизеловият – от 236 до 933 литра, т.е. 88 по-малко. В нормално положение на облегалките автомобилът притежава една четвърт по-малък багажник.

Проблемът засяга най-вече по-стари автомобили. Актуалната гама на Mégane е от 2016 г., а производството на представеното през 2012 г. V40 наскоро бе спряно. Дали има и други автомобили, чиито багажници при дизеловите версии са по-малки? Още не знаем, но няма да е учудващо.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За земевладелските производители нафтата е без акциз и си вземат ДДСС-то. От там и доста селяни карат дизерли. Примерно, кооперацията в нашето село продава на черно нафта на доста нсика цена. Доста хора се снабдяват не само от селото, но и от съседните села и градове. Та заради това всички селяци са с нафтови печки. Те поне има далавера. Каква е далаверата на гражданчетата със селски произход и манталитет да са с нафтови печки, просто не зная. Явно не ги слушат много главите...
  • #7
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Дизела е за трактористи, комбайнери, тираджии и селяци, както и такива на които им изпада да краднат или да им продадат на половин цена. Всичко останало си е жива набутвация. Не зная колко трябва да си зле, че да си купиш дизел при условие, че вече поетапно почват да ги забраняват в белите държави. Хората правят страхотни хибриди. Чисти, безшумни, нетракащи и немиришещи без облаци сажди. Няма ги хилядите проблеми на дизелите. Само наливаш и караш. Какво по-добро от това. Хибрида е истината!
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    notangel ( преди 4 години )
    Дизел само нов, караш 5 г. , 120-130000км на дълъг път и е изгодно. После продаваш.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    аа ( преди 4 години )
    То е ясно, че дизела е подходящ ако се карат от 25-30000км на година нагоре.В повечето случаи това са служебни коли.Ако са частни пак трябва човек да кара над 25000км на година.Сметката е простаОсвен това е ясно, че дизел над 10 години си е супер риск.Моята я карам до 6 год и 200 000км и ... я продавам или и я връщам като вноска за следващата
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    aa ( преди 4 години )
    do #2..и какви са проблемите с Адблу...на Туарег 3.0 TDI, на 4,5 години, 160 000км..не съм усетил
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много ме радват нашенците, като кажат колко е далавера да караш дизел. Докато не сменят ГНП, съединител, дюзи или рециклират турбо. И да се радват че не е необходимо тук да поддържат ДПФ-а. След всеки от ремонтите и за една година напред замина тази далавера от 5лв на 100. Освен
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Men ( преди 4 години )
    Потърсете в интернет за проблемите с адблу и ще разберете защо дизела е умряла работа.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Ако карате много километри и с този бус си вадите хляба, да има смисъл да е дизел. Ако ще си возите семейството 1 път годишно до морето и през останалото време я навъртите 5000км я не, то тогава дизела излиза нерентабилен.Още по-скъпо излиза ако дизела е 'найста ръка на неясно какви коилометри, и се чупи редовно и давате кош пари за ремонти (при дизела ремонта е скъп).И като теглите чертата, дизела има предимства само в определени слочаи.Обаче някой е казал на бай ***, че дизела е далавера ...