IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Намалява ли обемът на багажниците на дизеловите автомобили?

В някои модели техниката за пречистване на газовете отнема много място

Намалява ли обемът на багажниците на дизеловите автомобили?

Сравнение на компактни модели, продавани в страни от Европейския съюз показа странен феномен: някои дизелови модификации са със значително по-малък обем на багажника от бензиновите версии. Очевидната причина за това е системата за пречистване на изгорелите газове.

Пример за тази странност е Renault Mégane. Продаваният в Германия модел с бензинови двигатели притежава багажник с обем 402 до 1247 литра, а този с дизелови – 335 до 1180 литра. Разликата е 67 литра. Причината тук е в резервоара за Adblue. Той е с обем от едва 16 литра, но тъй като използването на пространството при Mégane очевидно не е добро, цялата техника отнема 70 литра или 17 процента.

Още по-голям е проблемът при Volvo V40. По официални данни от ценовата листа бензиновият модел поема от 324 до 1021 литра, а дизеловият – от 236 до 933 литра, т.е. 88 по-малко. В нормално положение на облегалките автомобилът притежава една четвърт по-малък багажник.

Проблемът засяга най-вече по-стари автомобили. Актуалната гама на Mégane е от 2016 г., а производството на представеното през 2012 г. V40 наскоро бе спряно. Дали има и други автомобили, чиито багажници при дизеловите версии са по-малки? Още не знаем, но няма да е учудващо.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #19 място за какво дали ще има?
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 месец )
    Сложи на бензиновата 1 газова или метанова бутилка и да видим дали ще има място
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #17 Именно! Цената не ислиза на електричките. Едно, че са по-скъпи, батерията е консуматив и накрая с цената на тока, като те обрулят, сметките излизат много, ама много криви. На запад цената на тока в зарядните станции е още по-висока от тази, която споменаваш. В Германия цената е между 40 и 54,5 евро цента на кВт. На мен с хибрида ми излиза по-евтино да карам, отколкото с електричка при тези цени. Примерно едно Рено Зое с 41 кВт батерия ми излиза 8 евро/100 км цена на тока, а с хибрида 7 евро
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #15 Пробега е по-малкия проблем. Ако имаш 300-400 км магистрален пробег и имаш зарядни на под 100 км, на които да заредиш за 250-300км за 15 мин е ок. И също бих добавил цената за купуване и зареждане. Не е сериозно 50КВ станция да струва 55ст на КВ + 19 ст на мин. За 1 час вкарваш реално 45КВ за близо 40лв. Това са към 19л бензин. Модерен бензинов автомобил пътува до 300км магистрала с толкова, а електрически със зор 250
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Истината е в хибридите. Истинските хибриди на Тойота, които са пълни хибриди и са наистина икономични. Тези, които правят меки хибриди и слагат електромоторчета за чистачки не са за мен хибриди. Само името им такова, а разходът на гориво, като на нехибридните версии.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #13 Още много години явно трябва да минат, за да станат електричките пълноценен заместител на досегашните автомобили. Първият проблем са батериите. Реален пробег под 800км. е несериозен, освен, ако не се ползва за градска и околоградска кола. Следват заряднитте станции, че са мако и произвежданото електричество няма да стигне за всеки да си зареди колата, ако бройката им е както е сега на всички МПС. Съществен проблем си остава времето за зареждане. То не виждам как може да се намали.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тука нормата е 2.0 а в Англия примерно е 0,20.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    #бензин ( преди 1 месец )
    Ако визираш OPF/GPF-а е доста по-малък евтин и траен то DPF-a на дизелите. Друго общо нещо - дюзите също при бензина са по-добре, защото той е по-финно гориво и не го тъпчат с добавки зимата и по-трудно ги задръства. Иначе едва ли някой се съмнява че бъдещето е в електричките. Въпроса е че още далеч не им е дошло времето. Освен Тесла друг в момента не прави електричка заслужаваща внимание (много обещават но още не сме ги видели на пътя). Само Хюндай се доближават. А една птичка пролет не прави
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бензинка на газ е истината! Хем екологично, хем евтино и то доста спрямо дизелите. А ако имаш малко повече пари хибрид. А азко наистина искаш голяма икономия хибрид на газ. В холандия доста таксита Приуси са с газови уредби. Приказвал съм с тазксиджии и са ми казвали, че разхода им е 5-5,5/100 газ. Точно колкото и на бензин им харчат обаче 2 пъти по-евтино. Двигателите на Приус били по цикъла на Аткинсън и били идеални на газ.
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колата ми е дизелова евро 6 с ад блу. Тази година стана на 3г. И за първи път минах технически преглед. Когато ми замерваха газовете, уреда показа 0, 01 емисии. Въпреки, че двигателя е 3 литров с 272к.с. попитах от любопитство колко е нормата, за да минеш прегледа, отговора ме изуми- 2.00!!! Попитах дали някогаш са виждали кола с над 2.0, отговора бе много, много рядко. Как е възможно да се разрешава 2.0? После защо въздуха ни бил лош.