В Европа миниванове постепенно губят популярност. Ако в най-добрите си години от Volkswagen Sharan се продаваха по над 50 000 бройки, то през 2018 г. резултатът му е малко над 20 000. Моделът още е в гамата на германската марка, но излизането на ново поколение е под въпрос.
Във Volkswagen решиха да компенсират спада на продажбите в Европа с пускането на напълно нов миниван в Китай, където такива автомобили все още се търсят. На автосалона в Гунчжоу компанията представи предсерийния Viloran, който ще се предлага и в ултра-луксозна версия за корпоративни клиенти. Като основни конкуренти на модела се сочат Buick GL8 и двата вана на Honda - Odyssey и Elysion.
Volkswagen Viloran е най-големият автомобил на марката, създаден на платформата MQB. Дължиата му превишава 5300 мм, а разстоянието между двете оси е 3180 мм. За сравнение, всъдеходът Teramont е дълъг 5090 мм, а междуосието му е 2979 мм.
Интериорът на автомобила така и не беше показан, но бизнес-версията е с две седалки на втория ред, които имат поставки за краката на пасажерите. Третият ред е с 3 места, като салонът е с кожа, има тризонов климатик и панорамен покрив.
Задвижващият агрегат е взет от китайския Teramont - турбодвигател 2.0 TSI (220 к.с.), който работи със 7-степенна преселективна роботизирана скоростна кутия DSG с два съединителя. Задвижването е само към предните колела, като други комбинации засега не се предвиждат.
Производството на Viloran ще се осъществява в съвместното предприятие SAIC Volkswagen, като продажбите стартират през втората половина на 2020 г. Ориентировъчно цената ще е около 42 000 долара. Вероятността миниванът да се появи на други пазари към момента е около нулата.
Още снимки - вижте в галерията.
Снимки: Motor