Първият модел от новото семейство Volkswagen ID - хечбекът ID.3, ще предложи и напълно нов тип въздушни възглавници. Еърбегът ще се разтваря между водача и пътника до него, като при страничен удар ще намалява възможните травми по главата. По-рано тази есен подобна защитата система показа и компанията Hyundai.
Централната въздушна възглавница при Volkswagen ID.3 се монтира отстрани на седалката на водача и се активира при страничен удар. Поставянето на новия еърбег е станало възможно, благодарение на особеностите на електрическата платформа MEB, въпреки че от Hyundai по-рано обявиха, че тяхната система е подходяща за всякакви автомобили.
☝️Safety first.
— Jürgen Stackmann (@jstackmann) October 21, 2019
In the latest episode of “Becoming ID.”, we show the incredible impact protection of the ID.3 during a 60km/h crash test. #VWID3 #NowYouCan #eMobility pic.twitter.com/hn0YRnxT0P
Корейците вече са патентовали нова технология, която позволява да се запази достатъчно ниво на здравина на конструкцията, като едновременно с това се намалят размерите и теглото. Техният еърбег е с 500 грама по-лек и много по-компактен от предложенията на конкурентите.
Новият тип въздушни възглавници ще се поставя на моделите, които ще преминат краш-тестове на Euro NCAP през 2020 г. Тогава в изпитанията ще бъде включена оценка на защитата от страничен удар. По данни на Hyundai, с помощта на централния еърбег ще се постигне 80-процентново намаляване на вероятността от травма на главата. Според статистиката, в момента при 45% от случаите на подобни катастрофи се стига до удар между главите на шофьора и спътника му.
Снимка: Volkswagen