IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Краят на света: Fiat се отказва от малките коли

Компанията ще насочи клиентите на 500 и Panda към по-големи модели, обяви Майк Манли

Fiat планира да се оттегли от сегмента на миниавтомобилите, в който са най-големите му успехи и където си остава убедителен пазарен лидер в Европа, потвърди главният изпълнителен директор на групата FCA Майк Менли. Вместо това италианците ще насочат клиентите, ползващи днес модели като 500 и Panda, към по-големия В сегмент, където маржът на печалба е по-добър. Менли направи коментара след публикуването на резултатите за третото тримесечие, които сочат 55 млн. евро загуба за групата Fiat-Chrysler в Европа.


Fiat 500

"Съвременният" Fiat 500 се появи през 2007. С дизайн на Франк Стивънсън (създателя на обновеното MINI, на Ferrari F430 и на McLaren P1), тази кола се оказа пазарна сензация и до голяма степен спаси Fiat от банкрут

Оттеглянето на Fiat от А-сегмента звучи горе-долу толкова разтърсващо, колкото ако Ferrari се откаже от спортните автомобили. Компанията изгради международния си успех върху модели като 500 и Panda. Дори и днес техните последни поколения са най-продаваните й продукти: Fiat 500 продаде 100 150 бройки за първото полугодие, а Fiat Panda - 105 534.

В същото време обаче и двата модела са доста остарели технологично. Fiat 500 бе представен за пръв път преди 12 години, а платформата, която дели с Panda и с Lancia Ypsilon, е дори по-стара.


Майк Манли, FCA

Новият шеф на FCA Майк Менли потвърди, че италианската марка ще се пренасочи към по-големи и доходни модели

Най-малкият сегмент е все по-труден за правене на бизнес заради новите изисквания на ЕС за вредните емисии. За да ги покрият, малките коли трябва да се оборудват със скъпи филтри и системи, които на практика заличават ценовата разлика с горните класове. В същото време бройките в А-сегмента са относително малки и трудно се постигат икономии от мащаб. Затова и компании като Ford и Opel вече се отказаха от миниавтомобилите за Европа.

Изявлението на Манли, че ще пренасочва клиентите на Panda и 500 към В-сегмента, до голяма степен потвърждава, че компанията смята да ползва платформите на Peugeot-Citroen след сливането между двата гиганта.


Fiat 500 original
Оригиналният 500, дебютирал през 1957, си остава най-популярната кола на Fiat и символ на компанията. Доскоро мисълта италианците да не присъстват в мини сегмента звучеше абсурдно

Fiat, някога водещ играч в В-сегмента, сега няма свой представител там. Последният беше Grande Punto, който се радваше на прилични продажби, но покойният шеф на FCA Серджо Маркионе отсече, че малкият марж на печалба не оправдава разработването на ново поколение. Grande Punto бе спрян окончателно преди повече от година.

Сега най-вероятно италианците ще създадат нов модел върху модулната платформа на Peugeot, на която стъпват Peugeot 208, Opel Corsa и Citroen C3. Сметките на Манли са, че в по-горния сегмент компанията ще може да продава колите с по-висока надценка. Доста спорно е обаче как ще се приеме това на пазари като италианския, където не само цената, но и размерите на модели като Panda ги правят предпочитан избор в градовете.


Fiat Tipo Tofas

Tipo, предложението на марката в С-сегмента, е разработено и произведено от Tofas, турския джойнт венчър на Fiat и Koc Holding

Освен 500 и Panda, в момента Fiat произвежда и два модела върху компактната платформа на Jeep: 500L и 500X, но те се продават в доста по-скромни бройки. В С-сегмента италианците разполагат с Tipo, разработен съвместно с Tofas и произвеждан в Турция. Той обаче се предлага само на отделни пазари.

 

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 6 месеца )
    Схемата е ясна - колите ще стават все по-скъпи и нормалните хора няма да могат да си ги купуват, а ще ги "наемат", "споделят" и прочие п.д.р.стии. ще ги притежават големи корпорации, както отдавна е на запад с имотите
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Хем екология - хем все по-огромни автомобили и все повече "SUV"-та. Новото Поло е по-голямо от старите голфове. И цените растат ексорбитално. Аз не знам кой ще може да си ги позволи тези все по-големи и по-скъпи автомобили за които има и немалко съмнения, че се правят все по-некачествено.
  • #6
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Вуйчо, не се превъзбуждай. Аз съм карал и Тесла (P100), и Up, та няма нужда да си наемам каквото и да е. Адреналина се помпа от подобни коли само на смешковци, дето имат смелост единствено на правата. Но съвсем друго исках да кажа: електромобилите имат смисъл именно ако са като Up, или като първото i3 - с лека батерия, олекотена конструкция, да возят в града. От Теслата екологичният смисъл е нула. Съвременен 4-цилиндров мотор трудно ще намериш над 120 кг, а при Теслата само батерията е мин. 500
  • #5
    2 rate up comment 11 rate down comment
    TSLA ( преди 6 месеца )
    220 кг са ти 30 kWh, а VW e-Up носи 19. Наеми си някой път i3 и го сръчкай (ама гледай да е на някой булевард, а не по преките, че ще го омажеш ;) После ела да си говорим. Приказките са вятър работа. Както и клипчетата в тубата. Усети кръвта как се отдръпва от лицето и адреналина как се помпа при всяко натискане и тогава пиши за сила и маса.
  • #4
    5 rate up comment 14 rate down comment
    TSLA ( преди 6 месеца )
    Кое, кое, какво? Да си превозва батериите? Колко тежи един VW Up? Кога ще го стигнеш по градските улици. Точно никога. Някакъв питал шофьор на Спарк абе с къв двигател е тва? Щото оня ден един гащник ми показва среден пръст, подгонИх го с Цетката, ама ми избегА ..пеленцето немога го стигна. Масата на 4-цилиндров турбо мотор с чугунен блок? 220 кг. Колко литра от налети 10 в резервоара се превръщат в кинетична енергия? Точно ЕДИН. 1 литър бута колата напред. За разход на енергия ли ми говориш?
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Дедо ( преди 6 месеца )
    И тая индустрия, както и всяка друга, иска да пчечели. Да печели много, никой да не я ограничава, клиентите да плащат все повече и повече, без да питат какво и защо. Навремето Нафърфорий каза: Ей, сами ще си минем! И така ще стане, щот сме много "умни". Има много технологии за чиста енергия, за безопасен транспорт и какво ли още не, но никоя индустрия няма сметка да ги има. И те това е резултата. Плащайте, трайте си и си умирайте.
  • #2
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако се разсъждаваше рационално, наистина бъдещето трябваше да е в малките, леки автомобили. Два тона и половина електромобил изразходва повече енергия само да си превозва батериите, отколкото на една малка количка с размерите на 500 й трябва да се движи. Но и политиците, и маркетинг отделите са безкрайно далече от здравия разум
  • #1
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Sas ( преди 6 месеца )
    Има нещо зверски объркано в авто индустрията. Говори се за по-ниски емисии, за повече място в градовете, за безопасност. И в същото време производителите са принудени да продават по големи и мощни автомобили защото само така могат да свържат 2та края. Аз ли съм с много странно мислене или просто бъдещето е в малките автомобили, очевидно колкото по премиум, толкова по добри ще са маржовете...