IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефовете на Peugeot и Fiat-Chrysler одобриха плана за сливане

Новата мегакомпания ще е втора по големина в Европа и четвърта в света

Шефовете на Peugeot и Fiat-Chrysler одобриха плана за сливане

Бордът на директорите на Fiat Chrysler Automobiles одобри плана за сливане с групата PSA. Същото стори и Управителния съвет на френския производител, в който влизат марките Peugeot, Citroen, DS, Opel и Vauxhall, съобщава агенция Reuters. Очаква се по-късно днес двата концерна да излязат и с официални съобщения за споразумението.

Сделката ще прекрои глобалната автомобилна индустрия, тъй като ще създаде втория по големина автомобилен производител след Volkswagen Group и четвърти в света след Toyota и Renault-Nissan-Mitsubishi. Сливането на италиано-американския концерн и на френската група ще създаде компания с текуща пазарна стойност от 47 млрд. долара. На толкова в момента се оценява японската Honda Motor.

PSA

Президентът на FCA Джон Елкан ще бъде председател на Борда на директорите на новата компания, а изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес ще заеме същата длъжност и в новото обединение. Френската група ще има 6 места в управата, а италиано-американската ще е с 5. Като част от сделката PSA ще се откаже от своя дял от 46% в доставчика на резервни части и оборудване Faurecia, а FCA ще изплати на акционерите си 5,5 млрд. евро като специален дивидент.

Сливането идва в момент, в който европейските производители се борят за постигане на по-ниски нива на вредни емисии CO2. Към момента FCA е заплашен от глоба от 700 млн. евро, тъй като не може да покрие новите стандарти, защото не продава достатъно електрически и хибридни автомобили. Концернът вече се съгласи да плати милиони евро на Tesla за обединяване на кредитите за емисии и така да избегне санкциите.

Споразумението с френската група ще даде достъп на FCA до модулната платформа CMP, която позволява и изграждане на електромобили. В същото време с помощта на новия си партньор PSA ще получи възможност за излизане на американския пазар, както и засилване на позициите в Латинска Америка . Единственият проблем е, че 12% от акциите на френския консорциум са китайска собственост, а търговската война между Пекин и Вашингтон все още не е приключила.

Снимки: Automotive News

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Продажбите в САЩ на Джип и РАМ са мечта за всеки автомобилен производител, особено на фона на стагнацията на пазара на автомобили последните месеци там. А що се отнася до приходите за последната година - с около 40 базисни точки повече. Това няма как да се скрие. Що се отнася за пренасянето на продажби от единия джоб в другия на тримесечна база - не виждам какъв е проблемът. Не се лъже за продадените автомобили, лъже се кога са продадени. На края на годината си с продадени автомобили. Пракитка..
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не виждам как положението отива на зле. Растящи маржове при цикличен спад на продажби заради спиране на стари модели и очакване на нови. Коя компания исторически го е постигала това?! Абсолотно заключване на сотйност в лицето на Мазерати, Алфа, Комау и Тексид. Пример, Ферари доскоро бе част от Фиат-Крайслер и само този spin-off отключи милиарди в пазарна капитализация. Това е математика за 5-ти клас!
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ей големи специалисти в тая държава. Хората му казват, че се сливат 50-50, той - не можело. Иначе патки пасе, експертно.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Никой не е казал, че няма свободни пари, а че положението отива на зле. Вземи за пример Опел и PSA. В края на 90-те (след фиаското с гниещите коли), Опел правеха много качествени коли, като дори Астра за кратко изпревари Голф по продажби. Следващото поколене, обаче, беше направено очевидно по-евтино, особено интериора, и продажбите се сринаха. PSA, които винаги са правели качествен продукт в сегмент D и E, след 2000-та поевтиниха много C и A и когато истината се разбра, продажбите се сринаха.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Интересно е тогава кой плаща дълга и дивидентите?
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Баланс шийтът лесно се наглася за няколко тримесечия, за да изглежда по-розов преди сливане. Обаче има достатъчно показатели, че нещата не са розови: спадащи продажби на основния пазар САЩ, опит за прикриването им с подправени дилърски документи, както и рекордно ниско качество, което означава гаранционни разходи и разходи за сервизни акции в дългосрочен план.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ами не знам какво гледаш, аз гледам официалното прес съобщение, описващо сделката. Има го на сайтовете и на двете компании. Фиат Крайслер имат страхотен balance sheet и прекрасна скорост на погасяване на дълга си. Друго не ме интересува.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако сделката е 50:50 защо Пежо ще имат 6 члена в управителния съвет, а Фиат само 5. Пежо е по-стабилната компания в момента, двигателите им бяха първите на пазара, които покриват всички възможни еконорми, а Фиат-Крайслер не могат да покрият даже либералното еко законодателство на САЩ. Щом Пежо направиха от Опел кола, вероятно ще успеят и от Фиат да направят. Пък Ситроен и Мазерати не за пръв път ще са в една компания.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Номер 3, нищо не си разбрал. Става въпрос за сливане 50:50. Фиат-Крайслер е доста печеливша компания. Плащат и добър дивидент. Възползвам се ежегодно от това ;). Така ще спестят към 3-4 милиарда долара и ще разширят пазарите си. Не забравяй, че част от Фиат Крайслер са Comau - италински производител на индустриални роботи и Teksid - производител на сплави. Няма да коментирам портфолиото на компанията и потенциала в него.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Холдинга Ексор има три компании Ферари, Ивеко и ФКА, продават ФКА на Пежо, и си запазват печелившите Ивеко и Ферари, това е далаверата.