IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как FCA стигна до преговорите с Renault

Chrysler може да се сдобие за четвърти път за последните 20 години с нов собственик

Как FCA стигна до преговорите с Renault

Предложението на FCA за сливане с Renault е новината на деня и най-вероятно ще се окаже сделката на годината в автомобилната индустрия, където по-малките сред най-големите играчи явно имат нужда от съюзи, за да оцелеят.

Ако FCA и Renault се слеят общата им пазарна капитализация ще е над 32 милиарда евро, а продажбите им в световен мащаб ще са 8,7 милиона коли на година. За сравнение, VW Group отчете 10,9 милиона продажби за 2018 година. Ако обаче в сметката влезе и Nissan, то тогава оформящият се нов алианс ще е безспорният №1 в света с 13,8 милиона продажби на година. И освен това новата компания ще запази присъствието си в Китай, където FCA и Renault са сред малките играчи, като ще има достъп и до всички други важни пазари, включително и подсилване на позицията в Северна Америка.

Сделката между FCA и Renault ще е четвъртият случай за 20 години, в който някогашната Chrysler Corp of Detroit ще се сдобие с нови собственици, а от 1987 година насам Jeep ще смени собствениците си за пети път.

Агенция Reuters изброява събитията от 1987 година насам, свързани с Chrysler и FCA, предхождащи настоящите преговори с Renault.

1987 – Chrysler, под ръководството на Лий Якока, се договаря да купи дела на Renault (46%) в компанията-майка на Jeep – American Motors Corp (AMC). По-късно Chrysler напълно поглъща AMC и поставя началото на разрастването и развитието на марката Jeep.

1998 – Германският концерн Daimler и Chrysler обявяват, че се „сливат като равностойни партньори”, но скоро сделката се превръща в поглъщане, като Daimler поглъща Chrysler. Сделката обаче не носи очакваните резултати, тъй като пазарът на нови коли в САЩ бележи сериозно забавяне.

2004 – Серджо Маркионе става главен изпълнителен директор на FIAT.

2007 – Главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетче, който е бивш шеф на Chrysler, се съгласява компанията да продаде 80% от Chrysler на Cerberus Capital Management, американска финансова компания, занимаваща се с инвестиции. Сделката се случва въпреки трудностите в лагера на Cerberus при финансирането й.

2009 – Chrysler влиза в процедура по банкрут и преструктуриране, като през юни 2009 контрол над компанията установява FIAT, а новата компания става FIAT Chrysler Automobiles NV (FCA).

Януари 2014 – FIAT, под ръководството на Маркионе, допълнително засилва контрола си над Chrysler Group LLC, като купува останалите 41,46% от компанията за 4,35 милиарда долара.

Април 2015 – Франция увеличава дела си в Renault от 15 на 19,74%, като сделката има за цел да блокира опитите на Nissan да засили влиянието си върху Renault. В основата на сделката стои тогавашният министър на икономиката и настоящ президент на страната Еманюел Макрон.

Април 2015 – Маркионе публикува „Признания на пристрастения към капитала”, като в тази своя монография обяснява защо консолидациите в автомобилната индустрия са неизбежни във времената на все по-затягащи се регулации на вредните емисии и оспорвана глобална конкуренция.

Септември 2015 – Маркионе праща мейл на главния изпълнителен директор на General Motors Мари Бара, в който я моли да разгледа възможността за „комбинация” на двете компании, но получава отказ.

Юли 2018 – FCA потвърждава смъртта на Маркионе, настъпила от усложнения след операция. Наследникът му Майк Манли обявява сериозен срив в печалбата на компанията и обещава стратегия за 2022 година, с която FCA ще остане „силна и независима” компания, но не изключва възможност за сливане с някой от конкурентите на FCA.

Януари 2019 – Renault обявява, че Карлос Гон е подал оставка като президент и главен изпълнителен директор на компанията, като той е разследван за финансови престъпления.

Март 2019 – Манли потвърждава, че FCA е „отворен за създаване на съюзи и възможности за сливания”, но уточнява, че концернът в момента не води такива преговори.

Май 2019 – FCA и Renault потвърждават предложението за сливането им, като акционерите на всяка една от страните ще контролират по 50% от новата компания.


 

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ВАГонетке, споменаваме ВАГ-иналната марка по простата причина, че всекидневно ни заливат с п0мия в този сайт за тази фирма. Всеки ден! Всеки! Няма пропуск. Нали са спонсори. Така, че щом те ни заливат с п0мия и ние ще пишем за същата п0мия ВАГ! аКО НЕЩО НЕ СИ ДОВОЛЕН ПИШИ НА САЙТА ДА СПРАТ С „НОВИНИТЕ“ ЗА ваГ И НИЕ ЩЕ СПРЕМ ДА ПИШЕМ ЗА ТЯХ, КАКВИ СКЪСАНЯЦИ СА, но не по-големи от феновете си.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Изпреварващ ( преди 1 месец )
    Прав си че ме сети какви мошеници са немците!
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нисан да бягат от тоя „съюз“, че много голям ще го ядат! А и който се е захванал с хАмериканска фирма, добро не е видял. Примерите са много. Особено в автоиндустрията! Онея имат гърбът на държавата и изнудват на поразия и нито някой може да им каже нещо, нито да ги осъди! Нещо подобно са немските компании в Европа. Никой не може да ги пипне, каквито и магарии да правят. Както стана и с бежанците. Казаха им да идват без да питат никой, а уж съюз се водим, а после казват и изнудват държавите да пр
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Статията е за Рено-нисан-Фиат-Карайслер, какво пак ВАГ обсъждате сбърканяци жалки. Глобализацията вече става страшна, тука говорим за монополи, клиентите нямат думата. И да ви светна лаещи глупендери, теези сливания не се правят в полза на клиентите а в полза на акционерите. Ще ни продават същите *** но така ще им излизат по евтини за производств което е равно на по голяма печалба. Вие колко акции имате от Рено-Нисан и FCA?
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То да бяха само камионите и моторите от Дукати с мед да ги намажеш! Ами като направят фалшивите препродажби между представителствата и като почнат дублирането на ВИН номера на колите и пак ще са „№1“. А да не говорим, че в Китай продажбите са им най-много. Там обаче собственост на фабриката е китаец с най-малко 51%. Значи тези проценти трябва да се махнат от общите продажби там. Накрая, ако се удари чертата, сметките излизат съвсем различни от това, което ни убеждават Фолк с Ваген!
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Изпреварващ ( преди 1 месец )
    Брех маам дева мноу продават тея Фау Ве добре че в тия продажби влизат и Камионите и автобусите на Ман плсюс Скания.Иначе като коли са зад ПСА дори.