По случай 100-годишния си юбилей Citroën представя отново един специален исторически модел -лекотоварният Acadiane. Той се базира на Dyane, който се появява през 1978 г. като наследник на 2CV.
2CV и неговите различни версии започват да се предлагат от 1951 г. Последната и най-напреднала от тях идва през 1978 г. под името Acadiane, която заменя AK 400 с каросерия на AK 400 и предница на Dyane. Оригиналният лекотоварен модел с две места е произведен до 1987 г. над 250 хиляди пъти.
Двуцилиндровият боксер на Acadiane е с обем 602 куб. см. и 31 к.с. при 5750 оборота в минута. Окачването е близко до това на 2CV. Всички колела стъпват на листови ресори. На предния мост моделът е с дискови спирачки. Благодарение на по-аеродинамичната форма и лекото тегло от 685 килограма максималната скорост е 102 км/ч.
Acadiane има по-дълго междуосие от Dyane, по-висок и неподвижен покрив и над предните седалки и товарно отделение с две задни врати, в което влиза един европалет. Полезният товар е 435 кг. Благодарение на тези си способности моделът често е използван от малки фирми и от пощите.
Като опция са предлагани чанта с инструменти, манивела и дървен клин. В някои случаи Acadiane е използван и за каравана. По-редките изпълнения, сред които четириместен модел, произвеждан в Белгия, са обичани от феновете на олдтаймерите и до днес. Малко преди края на производството Acadiane се превръща и в първия модел на Citroën, задвижван на газ.
Лекотоварният С15 е представен през 1984 г. , но Acadiane е произвеждан още три години. Последният модел слиза от поточните линии във Виго, Испания, през юли 1987 г. Днес там се произвежда Berlingo.
Снимки: Citroën