Първите автомобили са просто карети с примитивни двигатели и нулеви удобства. Стотици важни открития са необходими, за да се превърнат те в онова, което днес разбираме под лека кола. В три поредни статии Automedia.bg ще подбере най-значимите от тези изобретения. Ето и втората част: от автоматика до турбокомпресорите.
Най-важните изобретения в автомобилната история II (ГАЛЕРИЯ):
Безстепенната трансмисия: DAF (1958)
Значително по-евтина и проста алтернатива на сложните автоматици, така наречената безстепенна, или CVT, трансмисия е наложена за пръв път от холандската компания DAF. По начало производител на камион, през 50-те тя си пробва силите и с леките коли, залагайки най-вече на компактни модели с двуцилиндрови мотори като DAF 600. Шефът й Хуберт Ван Доорн лично създава т. нар. "вариоматик", при който предавателното число се променя чрез система от ремъци и цилиндричен вал.
И до ден днешен технологията се използва широко, най-вече от азиатските производители.
Значително по-евтина и проста алтернатива на сложните автоматици, така наречената безстепенна, или CVT, трансмисия е наложена за пръв път от холандската компания DAF. По начало производител на камион, през 50-те тя си пробва силите и с леките коли, залагайки най-вече на компактни модели с двуцилиндрови мотори като DAF 600. Шефът й Хуберт Ван Доорн лично създава т. нар. "вариоматик", при който предавателното число се променя чрез система от ремъци и цилиндричен вал.
И до ден днешен технологията се използва широко, най-вече от азиатските производители.


0