fallback

Mazda готви и революция при дизела

През 2020 г. японската компания ще предложи иновативен двигател

Компанията Mazda работи върху иновативен двигател на дизелово гориво, който ще играе важна роля за намаляване на разхода на гориво и вредните емисии. Японците вече пуснаха на пазара подобен мотор на бензин, който стана част от семейстото Skyactive-X , а догодина ще предложат и дизелов агрегат.

За разлика от много други производителите (като Volvo, например), които обявиха, че се отказват от разработката на дизелови двигатели, в Mazda ще продължат да работят в тази посока. Компанията смята, че нейните сегашни бензинови и дизелови мотори могат да бъдат подобрени. Едновременно с това японците ще продължат да развиват електрическите и хибридните агрегати.

В компанията не са притеснени от факта, че дизеловите автомобили губят популярност, особено в Европа. На един от най-важните пазари за марката - този във Великобритания, спадът на продажбите на модели с такова гориво е 20%.

"Ние ще продължим да се придържаме към дизеловите двигатели, но ще сменим подхода си към тях. И през 2020 г. ще покажем колко чисти и ефективни могат да бъдат те", коментира пред Autocar шефът на европейското подразделение на Mazda - Кристиан Шулце.

Той отказа да разкрие дали новият дизелов мотор ще използва същите технологии, с които е оборудван безиновият Skyactive-X, но призна, че между двата двигателя нямада има кой знае каки разлики. "Ще ви изненадаме, при това приятно", каза Шулце.

Бензиновият двигател Skyactiv-X разчита на нова технология за изгаряне с гориво и запалване с компресия (като при дизелите), което води до намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии, като в същото време се увеличава мощността.

"Всички говорят за електричество, но ако настъпи време, в които сегашните горива са икономически изгодни, защо да не ги използваме. Време е правителствата да се събудят и да видят, че електрификацията е един от начините, но има и други. Skyactiv-X е само стъпка в правилната посока", каза още шефът на Mazda Europe.

Снимка: Sofia Motor Show

fallback
  • #9
    някой ( преди 5 години )
    Теслата си е икономичен спортист, който има приравнен разход от около 2.6 л/100. Само че никой не казва, че това е при добавен данък върху горивото. При безакцизно гориво сметката отива до около 5.5/100. Това пак е изключително малко за 700+ кс, но има някакви дизелаци, които са си по-икономични и с прилична за всекидневна употреба мощност. Мазда явно иска да завземе тази ниша. Аз мисля все пак, че газта е за готвене, токът за осветление, нафтата за отопление, а бензинът за каране
  • #8
    някой ( преди 5 години )
    В повечето държави ( бели ) акцизът върху изкопаемите горива има за цел да субсидира ремонта на пътища. Ще ми е интересно, като се увеличи броя на електричките и им сложат данък пътища извън винетките и други измишльотини, как ще реват собствениците им. В Норвегия направиха първата стъпка, като спряха бонусите за покупка. Сега се чака брадвата за собствениците, защото няма обективен начин да се изчисли полагаемия додатък към бюджета, който си спестяват карайки на ток, а не на бензин.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Тия ако не започнат да разработват достъпни електрически автомобили със голям пробег в близките 2-3г. ги очаква сигурен фалит. Същото важи и за всички останали фирми.
  • #6
    До 6 ( преди 5 години )
    Сравнявам го с 1.5 защото ускорението до 100 е най-близко с него а за хибрида на Тойота изобщо не си познал там разликата е около 1.5 на 100 по-малко за Корола а иначе разликата между дизел и бензин все още е 1-2 литра
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    #4 Работата е там, че модерните бензинови двигатели, за които говориш, харчат колко дизелов двигател или разликата е малка. Примерно Голф ако харчи 6.5, дизела да харчи 5.7, но не говрим за 180к.с. колкото е Sky-X двигателя. По-скоро за да разбереш разликата, сравнявай Sky-X с двигатели 180 к.с дизелов или бензинов, за да разбереш разликата или по-скоро дали я има и колко е. X все още се развива и вече обезмисли хибрида на Корола 180 к.с, разхода там също е подобен - 6, 6,5.
  • #4
    notangel ( преди 5 години )
    Нищо му няма на дизела ако е Евро 6
  • #3
    до 2 ( преди 5 години )
    Наистина според данните по WTLP гори колкото сравним турбобензин 1.5 на ФВ Голф а във версията с автоматични скорости дори половин литър повече и са на една цена а какво остава за сравнение с дизел
  • #2
    shvaben ( преди 5 години )
    Последни напъни, да запазят статуквото и печалбите от вече остарялата технология на ДВГ. Но краят им е неизбежен.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Не мерси по ми харесва идеята да си зареждам колата от контакта във вкъщи и да не ходя по сервизи да сменям масълца ремъчета и т.н
fallback
Последни