fallback

Mazda готви и революция при дизела

През 2020 г. японската компания ще предложи иновативен двигател

Компанията Mazda работи върху иновативен двигател на дизелово гориво, който ще играе важна роля за намаляване на разхода на гориво и вредните емисии. Японците вече пуснаха на пазара подобен мотор на бензин, който стана част от семейстото Skyactive-X , а догодина ще предложат и дизелов агрегат.

За разлика от много други производителите (като Volvo, например), които обявиха, че се отказват от разработката на дизелови двигатели, в Mazda ще продължат да работят в тази посока. Компанията смята, че нейните сегашни бензинови и дизелови мотори могат да бъдат подобрени. Едновременно с това японците ще продължат да развиват електрическите и хибридните агрегати.

В компанията не са притеснени от факта, че дизеловите автомобили губят популярност, особено в Европа. На един от най-важните пазари за марката - този във Великобритания, спадът на продажбите на модели с такова гориво е 20%.

"Ние ще продължим да се придържаме към дизеловите двигатели, но ще сменим подхода си към тях. И през 2020 г. ще покажем колко чисти и ефективни могат да бъдат те", коментира пред Autocar шефът на европейското подразделение на Mazda - Кристиан Шулце.

Той отказа да разкрие дали новият дизелов мотор ще използва същите технологии, с които е оборудван безиновият Skyactive-X, но призна, че между двата двигателя нямада има кой знае каки разлики. "Ще ви изненадаме, при това приятно", каза Шулце.

Бензиновият двигател Skyactiv-X разчита на нова технология за изгаряне с гориво и запалване с компресия (като при дизелите), което води до намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии, като в същото време се увеличава мощността.

"Всички говорят за електричество, но ако настъпи време, в които сегашните горива са икономически изгодни, защо да не ги използваме. Време е правителствата да се събудят и да видят, че електрификацията е един от начините, но има и други. Skyactiv-X е само стъпка в правилната посока", каза още шефът на Mazda Europe.

Снимка: Sofia Motor Show

fallback
  • #19
    Васо ( преди 5 години )
    Последни конвулсии на една умираща марка, която изцежда стари модели... Ако до година две някой не ги погълне, ще правят компания на сааб и ровър
  • #18
    Торанага до #3 shvab ( преди 5 години )
    Абе смехурко, я се научете там у швабско да правите двигатели като хората най-вече дизели, а не текезесарски ярмомелки и сетне се изявявай тук
  • #17
    До #18 ( преди 5 години )
    Аз знам, ти знаеш ли, че 2.0 Sky-G има версия 163к.с ? Да, на хибрида силата е само в града.
  • #16
    некойси ( преди 5 години )
    Твърде късно, вече марките се ориентират около производството на електрици. На днвен ред излизат въпроси от сорта какви електрически мотори и нови батерии могат да предложат. Разбира се ако искат да са конглокентоспособни.
  • #15
    До 17 ( преди 5 години )
    Нали знаеш че 1.5ТСИ има версия с 150коня а хибридите са най-икономични градско от където идва и разликата в общия разход градско разликата ще е 2-3 литра по-малко за королата
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    До #16 - 2014 VW Golf VII, 1.5 TSI 130 PS , 9.9сек. 2014 Mazda 3, 2.0 Sky-G 120 PS,9.7 сек. Данни от спец. сайт като инфото е средно от много опити и са реалните резултати. Справка zeperfs точка ком. Относно 180коня хибрид на Corolla напиши в тубата Toyota Corolla Touring Sports Hybrid 2019: Consumo autopista 120 km/h | 180H . 25 мин каране и накрая разход 6.4л./100км. Точно колкото и при Sky-X на Мазда.
  • #13
    До 15 ( преди 5 години )
    Вече е проверено голфа го дават по близо до 8сек от колкото до 9 а за разхода на Корола си го пиша точно какъвто е за 180коня варианта по какво разбра за разхода на королата аз гледам данните от теста NEDC по които Мазда има 5.1 на 100 разход а Корола 3.7 на 100 тези данни реално са около литър и половина отгоре
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    #7 В грешка си. Провери си информацията. 1.5 tsi ускорява до 100 точно за същото време, колкото ускорява и 2.0 Sky-G 120к.с. - около 9сек. Разхода който пишеш на хибридната корола е за варианта със 120 к.с. Този със 180 к.с харчи повече и него сравнявай със Sky-X, където и 2-та двигателя правят 0-100 за 8сек. Разхода и на 2-та е около малко над 6.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    #12 Ти си поредния интернет ***. Кой кара 8 год. кола, която не харесва и постоянно се чупи ? Ако нистина имаш такава, ти си поредния който е решил да купи кола на далавера, разбирай нещо 400хил. км от Италия примерно и тая кола е карана от пълен палачор който е сменил може би маслото на 100 хил. км веднъж.
  • #10
    До 12 ( преди 5 години )
    Не те знам какъв таралясник караш ама от 2012 карам сх7 дизел и не съм имал проблеми по двигателя и още си мърка.
fallback
Последни