IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германски премиум за 10 000 евро - за и против!

Какво казват собствениците на 10-годишни Mercedes, BMW и Audi

Германски премиум за 10 000 евро - за и против!

Автомобилите от премиум-марките с течение на времето поевтиняват по-бавно от масовите модели. Въпреки това, търсенето им на пазара на коли втора употреба е сериозно. За около 10 000 евро (ориентировъчна сума) се продават популярни германски модели, които се радват на сериозен интерес. 

Изданито Auto Mail проучи имено обявите за продажба на три модела, влизащи в тази сума - Mercedes-Benz C-Class, BMW 3-Series и Audi A4. Те са на възраст около 10 години със съответния за това време пробег. А под обявите има мнение на хора, които казват своето мнение за тези модели, като изтъкват техните предимства и недостатъци.

Mercedes-Benz C-Class

Mercedes-Benz C Class

В случая става дума за третото поколение на модела със заводски индекс W204, което се произвежда през периода 2007-2013. Повечето обяви са за модификациите след фейслифта през 2011 г., като се предлага най-вече бензинови версии с обем 1,6 и 2,0 литра, както и 2,0-дизели. Повечето са с автоматична скоростна кутия, а средният пробег, според обявите, е около 140 000 км.

Плюсове

Основните предимства на този модел са управляемостта, комфортът и динамиката. Той заслужава добри думи и заради маневреността, която е особено важна в центровете големите градове, както и пасивната безопасност. Като плюсове се изтъкват още пътният просвет, системата за круиз-контрол, лесното управление, както и парктроникът.

Минуси

Повечето жалби при C-Class са от високия разход на гориво при бензиновите версии, работата на автоматичната скоростна кутия, скъпото обслужване в сервизите, както и (колкото и странно да звучи) сглобката на автомобила. Посочва се, че при 60 000 км пробег е започнало да капе масло от масления филтър. На същите километри е задължително и смяна на маслото в скоростната кутия, което излиза доста солено.

BMW 3-Series

BMW 3 Series

Сред предлаганите за продажба автомобили от този модел са бензинови версии с предно предаване и 2,0-литров мотор, както и дизели. Средният им пробег, поне според обявите, е същия като при този на Mercedes-Benz C-Class - 140 000 км. Повечето оферти са за коли с предно предаване.

Плюсове

Най-много похвали баварската "тройка" получава за управляемостта, динамиката, ергономичността и дизайна. Повечето собственици са категорични, че с течение на времето се привързват силно към автомобила си и го продават с нежелание. BMW 3-Series получава високи оценки и заради удобния си салон, който прави пътуването на големи разстояния още по-приятно.

Минуси

Сред тях трябва да бъдат посочени твърдото окачване, скъпият сервиз и проблемите с надеждността. Някои собственици посочват, че са учудени от дребни детайли, които излизат от строя - кабели, крушки на фаровете, вентилатор и др. Посочват се и проблеми с кормилната рейка и амортисьорите, а също така и с шумоизолацията в салона.

Audi A4

Audi A4

Седаните от четвърто поколение (2008-2013 г.) със заводски индекс B8 се продават предимно във версията си сред фейслифта. Около 1/3 от предлаганите на пазара автомобили са оборудвани със система за задвижване на четирите колела. Главно се продават версии с 1,8 и 2,0-литров бензинов двигатели, както и 2,0-литров дизели. Повечето са с роботизирана скоростна кутия DSG. Средният пробег е 130 000 км.

Плюсове

Основното, за което получава похвали този модел, са управляемостта, комфортът при пътуване, ергономиката и ниския разход на гориво. Дизайнът също се харесва на повечето. Високо са оценени окачването, шумоизолацията и скоростната кутия. Отбелязва се доброто качество на материалите в салона, динамиката, както и работата на спирачките. Пасивната безопасност също е похвалена от част от хората, които са притежавали този модел.

Минуси

Повечето жалби са от големия разход на масло, ниското качество на боята и скъпия сервиз. Посочва се, че бензиновите версии харчат доста гориво, което се дължи на проблем в горивната система. Някои имат претенции към пластмасовите детайли в салона, които почват да издават неприятни звуци. 

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Последното важи донякъде за бензиновите. Който си е купил по-скъпия дизел с по-висок данък си е направил сметката, че върти много повече от 15к км. Макар че с въглеродната истерия нещата започнаха да се изкривяват.
  • #14
    6 rate up comment 12 rate down comment
    пропов ( преди 10 месеца )
    Абе големи капацитети тука, съдят, отсъждат... Това имало , това нямало , можело - не можело. Има всякакви коли на всякакви цени и на различни километри. В Германия застраховката и лизинга поскъпва с навъртяните километри. Немците не са глупави и не правят по 30 или 50 хил. км на година. Ползват доста влакове и самолети. Семействата имат по 2 коли че и повече. Според статистиката на застрахователите средно се правят 15 хил. км. годишно. И колите се потдържат перфектни.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    а бе ... ( преди 10 месеца )
    къде предно, там и задно - на джандармерията им е все едно! Сметай!
  • #12
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Оня ( преди 10 месеца )
    Бмв "тройка" на предно :)))))) и то повечето оферти били за коли на предно :))))) . Нивото на журналята ни е като това на футболистите ни !?!
  • #11
    8 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Има определени причини човек да си купи стар премиум. Една такава причина е обезшумяването. Тиха нова кола за 20к няма. За 40 също. Дори за 70-80 повечето са шумни при магистрални скорости, особено японските. Мощният двигател и плавната работа са други фактори. Има редица хора, за които е напълно приемливо да си плащат за това удоволствие и да търпят ремонтите.
  • #10
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    На 140 хиляди бройки коли няма такива на тези км. На 3 год. може би. 40-50 хиляди е нормален годишен пробег в Европа.
  • #9
    35 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 10 месеца )
    за 10 годишен "премиум", което прави поддръжката за гордия му собственик особено болезнена във финансово отношение. Вместо да налива безумни средства в сервизи, премиум собственика може да живее доста по-премиум живот като си купи за 20К нова малолитражка и похарчи парите за ремонт на премиума за почивки в чужбина и за ресторант поне веднъж седмично. Поне ще има какво да публикува във Фейсбук ;))) Ако пък реши да вложи парите в образованието си, след 10 г. може и да има пари за нов премиум ...
  • #8
    30 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 10 месеца )
    Наистина продължавам да се удивявам как има хора които вярват че могат да си купят 10 годишен премиум на 150К км за 10К евро. Това е малко като легендата за индийските програмисти, които били много, евтини и добри ;))). Печалната истина е че многото са евтини но не са добри, а добрите не са много и не са евтини. Та за колите. Повечето от споменатите марки се внасят от Германия, където всичките ми приятели там ги карат поне по 40К км на година (особено дизелите), което прави поне 400К км ...
  • #7
    32 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Премиум на 10 години е като манекенка на 40 години. Още има хляб в нея ама не е като едно време.
  • #6
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Премиум? ( преди 10 месеца )
    Няма премиум автомобил на 10 години! Премиум са марките и автомобилите, когато излизат ог гаража. След 10 години и 130-140 хиляди километра премум е само сервиза.