IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти: Кросоувърите са бичът на епохата

Заради тях ежедневното потребление на гориво се е увеличило с 3,3 млн. барела за 9 години

Експерти: Кросоувърите са бичът на епохата

Международната агенция по енергетика (IEA) публикува резултатите от собственото си проучване, което изследва влиянието на кросоувърите и всъдеходите върху околната среда. В него се посочва, че през последното десетилетие делът им на световния пазар се е удвоил. Общо в света има около 200 милиона кросоувъра и всъдеходи, като в момента два от три новозакупени автомобила са точно такива.

Тенденцията е такава, посочва IEA, че постепенно клиентите все повече предпочитат големи, тежки и скъпи кросоувъри. Което се дължи на факта, че на пазара има все повече такива модели. Това от своя страна означава, че тенденцията се насочва към автомобили с висок разход на гориво. Клиентите, които преминават от обикновени коли към кросоувъри, стимулират увеличаване нивото на изхвърляните в атмосферата вредни емисии.

Експертите твърдят, че кросоувърите имат всички шансове да се превърнат в препъни камък в борбата срещу вредните емисии, дори на фона на увеличаващата се продажба на електрически автомобили. Според агенцията, кросоувърите са виновни за ежедневното увеличение потреблението на гориво с 3,3 милиона барела от 2010 г. до 2018 г. В същото време разходът на гориво при другите автомобили намалява, макар и бавно. Ако търсенето на кросоувъри продължи, до 2040 г. те ще добавят средно до 2 млн. барела гориво на ден. Това лесно ще затрие положителния резултат от използването на 150 млн. електрически автомобили.

Компаниите, които смятат да произвеждат електрически автомобили, са пред избор: да правят кросоувъри на ток или компактни модели на ток. И най-често избират първите, защото обикновено хората, които могат да си позволят електрическа кола, предпочитат просторен автомобил, тоест кросоувър. В същото време експертите посочват, че кросоувърите и без това тежат много, а батериите добавят още тегло. Освен това от IEA отбелязват, че токът не идва от въздуха. Колкото по-голямо е търсенето му, толкова по-трудно ще бъде преминаването към чиста енергия.

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    !!!!!! ( преди 5 години )
    Има смисъл в това да си закупиш така наречения джип не е нужно да е 4000 куб просто да отговаря за терена по който се налага да пътуваш ако са толкова вредни да го спрат но няма да стане каква е разликата между тойота рав 2.2 и ван 2.5 или големите мотори на "леките автомобили" Как всички да си закупим електромобил????
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Не бях аз 2 ( преди 5 години )
    Тези въпросните джипки не стават и ьа извън пътя защото те не издържат и много на асфалта а като ги изкараш извън пътя се скапват тотално. Особено първия ml беше голям ***. Също и q7цата е доста нежна а цените на ремонтите безумни.
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Не бях аз ( преди 5 години )
    Каквото и да си говорим сувчетата са безсмислени. Особено тея немските q5 q7 x3 x5 ML и тн. Нито кола нито джип. Идентичния седан или комби като 5ца или а6 и тн ще е винаги по-икономичен, по бърз заради по ниското тегло да не говорим за анти аеродинамиката на сува която над 100км/ч започва да оказва все по-голямо влияние с нарастване на скороста широките гуми на сува дето ги яде като вафли. Седана или комбито също и ще возят много по-добре и ще са по-стабилни в завои, подръжката по-ефтина.
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ОАЕ ( преди 5 години )
    Може да има височина като ван, но няма мястото и товароносимоста като ван! Та реално погледнато ван или комби и е в пъти-по добре, едното заради мястото което предлага и другото има що годе добро място, но ще бъде и по-икономично
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Джиповете до около 1 и 60 като Каптюр, Q3 дори 5008 който има височина колкото вана който замества са си вид заместители на ванове с подобни размери и по тази логика и вановете за бич иначе ненужно високите над 165-170см са друго нещо но и са малко
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    4х4 има смисъл само ако си планинар/скиор или имаш къща на трудно достъпно място. В останлите случаи 90% от времето влачиш едни до 100кг повече и въртиш една раздатка и един диференциал излишно. Човечеството е изкарало близо 100 години с масово задвижване на единия мост и без ЕSP. Хубави гуми и мисъл зад волана стигат на повечето места.
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Да си купиш СУВ заради лошите ни пътища е безумно оправдание. Купуваш кола с по-скъпо окачване за да го биеш в дупки. Масовите коли имат клирънс около 13-14 см. В какви дупки влизате вие за да ви трябва още. За бордюрите съм до някъде съгласен, макар че щом е толкова висок, вероятно значи не трябва да се качваш върху него
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    "Тенденцията е такава, посочва IEA, че постепенно клиентите все повече предпочитат големи, тежки и скъпи кросоувъри. Което се дължи на факта, че на пазара има все повече такива модели." => Значи излиза, че се купува, защото го има, но производителите се оправдаха, че ги проектират и произвеждат, защото клиентите ги търсят... Последно: кой повлече модата да се прави нещо скъпо, голямо, тежко, харчещо и замърсяващо без кой знае какви ползи от него? Като всичкит вече имате SUV, "ползата" ви изчезна
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    За 20 години не съм имал проблеми с клиренса освен веднъж преди може би 10 год с хонда сивик купе на малоумно направен легнал полицай. както и да е, толкова и от мен
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Колкото до ползите: 4х4, по-голям клиренс, багажник с по-голяма височина, по-голямо вътрешно пространство, големи външни огледала с добър обзор назад. Сигурно има и още. А да, дори и измамно да е, дава усещане за по-голяма сигурност. Толкова с моя пример.