IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първият електромобил на Volvo се оказа цяла стратегия

Кросоувърът XC40 Recharge ще изминава 400 км с едно зареждане

Първият електромобил на Volvo се оказа цяла стратегия

Компанията Volvo показа първия си електрически модел. Това е кросоувърът XC40 Recharge, който се оказва не само електромобил, но и концепция за бъдещето. 

Под бранда Recharge шведите планират да пуснат цяла гама електрифицирани и изцяло електрически автомобили. Идеята на Volvo е през следващите 5 години на пазара да излиза по един модел на ток на всеки 12 месеца, а хибридите, които се зареждат от електропреносната мрежа (плъг-ин), още през 2020 г. трябва да достигнат 20% от общите продажби на марката.

Volvo XC40 Recharge

Голямата цел пред скандинавския производител е половината от производството през 2025 г. да бъде на електрифицирани модели. А след още 15 години Volvo марката трябва да бъде напълно неутрална по отношение на околната среда, тоест всички нейни модели по това време ще бъдат на ток.

Заради всичко това шведите стартират нова програма от следващата година, като всеки участник в нея ще трябва да влезе на сайта на Volvo и да отговори на въпроса - иска ли да си купи автомобил на марката, който се зарежда от мрежата? От компанията обещават на съгласилите се специални финансови бонуси и поощрения, като например заплащане на електроенергията, която използват за зареждане на своите автомобили.

Volvo XC40 Recharge

Що се касае до самият електрически кросоувър XC40, който Volvo показа, то за него подробностите не са кой знае колко. Моделът е получил два електромотора - по един на всяка ос, като те съвкупно развиват мощност от 408 к.с. Пробегът с едно зареждане на батериите е 400 км., като при използването на високоволтов терминал за 40 минути акумулаторите може да се напълнят до 80% 

При кросоувъра дебютира и новата мултимедийна система Android, която е първа от този тип за марката Volvo. Тя е напълно интегрирана в системата  Volvo On Call, като ще осигури на водачите на шведските електромобили и хибриди достъп до най-новите онлайн-сервизи.


Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Volvo

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Весела Христова ( преди 1 месец )
    Волво може и да са били някаква марка, но отдавнане са това, което бяха. Още повече, че представителят им в България упорито работи в ущърб на името и престижа им. Това е личен опит и впечатления!
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За съжаление няма да е 50к евро. Бензинова модификация с повечко екстри е толкова. Пежо 3008-е се очаква да надхвърли тази сума, а Волвото му давам поне 60К.
  • #3
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    колко трябва да си *** за да направиш капачката за течност за чистачки под предния капак толкова ли е скъпо един страничен отвор на предния калник шведски дървени глави
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мощността е сериозна ако е до около 50К евро ще има продажби колкото другите от класа с над 300 коня предполагам ще има и версия само със задно и по-малка батерия която ще е около 40К колкото е базовия Полестар 2 а тя вече ще е наистина масова
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    откога скандинавия стана част от китай аутомедия вие на коя планета живеете волво е китайски производител със съмнително качество на премиум цена