IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW разкри модел, какъвто никога не е имало в гамата си

Първото в историята на марката компактно купе с 4 врати е с предно предаване

BMW разкри модел, какъвто никога не е имало в гамата си

Компанията BMW представи модел, какъвто досега не имала в гамата си. Това е компактно купе с 4 врати и предно предаване. То носи името 2-Series Gran Coupe, като е изградено на платформата, използвана за новата 1-Series.

Основният въпрос, който вълнуваше феновете на марката, е дали и този автомобил ще получи голямата решетка на радиатора, използвана при последните модели на марката. Да, 2-Series Gran Coupe има тези големи "ноздри", които са съчетани с предната броня и главната оптика. На свой ред, тя е светодиодна в базовия вариант, а срещу доплащане се предлагат адаптивни светлини.

BMW 2-Series Gran Coupe

Основните промени обаче засягат задната част на седана, който баварците наричат четириврато купе. Тя е оформена в стила на новото 8-Series Gran Coupe, а под капака на багажника с интегриран спойлер има товарен обем от 430 литра. Той може да се увеличи допълително, тъй като вторият ред седалки се прибират.

Както стана дума, новият модел е изграден на платформата с предно предаване и задно многоточково окачване, използвана при хечбека 1-Series. Двата автомобила са почти еднакви технически (топ-версията с индекс M235i е със задвижване на четирите колела), но купето е малко по-дълго - 4526 мм, при аналогично разстояние между двете оси от 2670 мм. Широчината на автомобила е 1800 мм, а височината -  1420 мм.

Още снимки - вижте в галерията.

На старта на продажбите 2-Series Gran Coupe получава 3 двигателя. Базовата версия ще бъде 218i с 3-цилиндров бензинов агрегат с обем 1,5 литра, развиващ мощност от 140 к.с. Над нея ще се разположи дизеловият вариант 220d, при който 2,0-литровият мотор разполага със 190 к.с., а на върха на гамата е модификацията M235i xDrive. Тя е оборудвана с най-мощния 4-цилиндров мотор на BMW, развиващ 306 к.с.

Топ-версията на модела ще се отличава по различното оформление на решетката на радиатора, а също така и по оборудването си. Освен фирмената система за задвижване на четирите колела в него влиза и самоблокиращ диференциал Torsen. 

BMW 2-Series Gran Coupe

Базовият вариант на BMW 2-Series Gran Coupe разчита на 6-степенна механична скоростна кутия, а за останалите е предвиден автомат с 8 предавки, като при топ-версията той е със спортни настройки. Всички ваианти, без изключение, са оборудвани със системата, предотвратяваща буксуването, която е взета от BMW i3s и се предлага и за хечбека 1-Series. Има също и система, забавяща въртенето на вътрешните колела в завой, а модификацията M235i Gran Coupe може да се похвали с допълнителни настройки на кормилния механизъм и със спирачки M Sport.

Като опции за най-малкото купе с 4 врати на BMW се предлагат възможност за обновяване на софтуера от разстояние, мултимедийна система, която се управлява с жестове, "цифров кокпит", умна навигация и асистент с гласови команди. Има още още възможност за цифров ключ, чиято роля се изпълнява от смартфона на собственика. С негова помощ се отварят вратите и се стартира двигателя, като за послледното устройството трябва да бъде поставено в специално гнездо на централната консола.


Още снимки - вижте в галерията.

Дебютът пред публика на конкурента на 4-вратите Audi A3 и Mercedes-Benz CLA ще се сътои на автосалона в Лос Анджелис, а продажбите в Европа стартират през март догодина. Базовата версия на BMW 2-Series Gran Coupe стартира от 31 150 евро, а дизеловият вариант - от 40 250 евро. Модификацията с 306 к.с. започва от 57 250 евро.

Снимки: BMW

 

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 5 години )
    Това изглежда като средностатистически седан и не излъква с нищо пред останалите. Тази марка вече не е символ на лукс понеже пробутва малотиражки...
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    БМВ с предно хахахахахахха
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Който го влезе предно предаване да си го купува. Да дадеш толкова пари за БМВ и да е с предно е жалко. Дано скоро го направят хибрид с ел. двигател на задния мост да има някакъв смисъл цялата работа с това предно.
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересно ми е, каква точно е била таргет групата от клиенти на тези, които са решили да правят този модел ? Другото, BMW, купе с четири врати и с предно ?
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Компакт? ( преди 5 години )
    Какво му е компактното на този кораб? 2-ра серия с размерите на първата 5-ца? При това - с предно предаване. Няма да върви много в безумната епоха на градските жипове, по-добре да бяха направили Х0 с предно.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Кичозен дизайн.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Това вприлича повче на КИА отколкото на БМВ. Делят ги разлики, които доста трябва да се загледа човек, за да ги отличи или прсото да е заклет фен на БМВ..
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    И всичкия този спорт и лукс на цена на хот хеч с около 300коня.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересно дали статията е пропуснала или БМВ все пак са се смилили над модела и са му спестили 3 цилиндровия дизел. Много производители са пробвали 3 цил дизел и всички са се отказали. Само луксозно-спортните БМВ - не. Въобще 3 цилиндъра означават повече шум и вибрации, дизела също шум и вибрации. Комбинираш ги и започваш да мислиш още изолации, допълнителни валове и маховици. И то излезе дявол на магаре. Къде отиде лукса? Къде отиде спорта?