Най-доброто нещо от автомобилната промишленост през 60-те и 70-те години на миналия век беше голямата гама модели, които се създаваха. В Америка се водеше война между muscle cars и конските сили, Италия измисляше суперавтомобили, Германия се гмуркаше дълбоко в технологиите и лукса, а Великобритания направи едни от най-интересните модели от онази ера.
Вземете например този Jensen Interceptor от 1974 г. Може ли да посочите някой друг автомобил с подобен профил? Сякаш някой е взел удължената купе форма на Jaguar E-Type и я е разтеглил в по-просторен гранд турър, като същевременно го е направил да изглежда по-мускулест и целеустремен.
Ако Джеймс Бонд не беше обсебен от Aston Martin, лесно бихме могли да е ди представим как Interceptor щеше да влезе в главната роля. Корпусът е проектиран от италианците, а двигателят е чудовищен 7,2-литров V8 от Chrysler, така че видът и производителността му може да се мери с по-прочутите британци. Със 7,5 секунди в спринта от място до 100 км/ч това беше един от най-бързите автомобили в сегмента. По същество това е перфектна комбинация от суперавтомобил и muscle car.
Този конкретен Jensen Interceptor се продава в Щатите срещу само 34 900 долара, а за тези пари човек не може да си купи съвременен автомобил, който да изглежда поне наполовина толкова добър и интересен. Не само, че е чудесен пример за MKIII Interceptor със сребърната си боя и интериор в цвят, известен като волска кръв, но е модифициран по всички правилни начини.
Двигателят е получил алуминиеви глави на цилиндрите, MSD запалване, горивна помпа с голям дебит и инжекционна система Holley Sniper. За да поддържа цялата тази мощност под контрол, автомобилът разполага и с модернизирана охладителна система със специално направен радиатор и водна помпа с голям дебит. На всичкото отгоре моделът се отличава с някои специални съвременни щрихи като модерно H4 осветление и безключов достъп.
Още снимки - в галерията по-горе