IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Aston Martin показа най-скъпите модели в историята си

DB4 Zagato и DBS GT Zagato се продават в комплект за 6 млн. паунда

Aston Martin показа най-скъпите модели в историята си

На специално събитие в Род Айлънд британската компания Aston Martin показа за първи път публично двата най-скъпи модела в историята си. В американския щат дебютираха модерната версия на класическия спортен автомобил DB4 Zagato и суперавтомобилът с мощност от 770 к.с. DBS GT Zagato. Цената на двата модела, които могат да бъдат купени само в комплект, е общо 6 милиона паунда. Компанията ще направи само 19 бройки от DB4 Zagato и DBS GT Zagato, а купувачите ще си ги получат преди края на годината.

Двата автомобила са част от юбилейната колекторска моделна гама DBZ Centenary, посветена на 100-годишнината на италианското студио Zagato. Компанията отбелязва, че DBS GT Zagato е първият сериен автомобил в света, в чийто интериор са използвани въглеродни влакна и метални елементи, направени с помощта на 3D печат. Емблемите на суперавтомобила пък са изработена от 18-каратово злато.

Aston Martin DBS GT Zagato е базиран на DBS Superleggera. Оборудван е с модернизиран 5.2-литров туин-турбо двигател, чиято мощност е увеличена от 725 на 770 к.с. Двигателят  работи в тандем с 8-степенна автоматична трансмисия ZF. Динамичните характеристики на модела не се споменават. DBS Superleggera ускорява от място до 100 км/ч за 3,4 сек, а максималната му скорост е 340 км/ч, така че при DBS GT Zagato се очаква динамиката да е по-добра.

Що се отнася до модерната реплика на класическия спортен автомобил DB4 Zagato от 60-те години, премиерата му се състоя през лятото на 2019 г. като част от състезанието "24-не часа на Льо Ман". Тялото на модела е направен от ръчно обработен алуминий. В салона са монтирани състезателни седалки с карбонов каркас, облицовани с кожа. Автомобилът е оборудван с редови шестцилиндров двигател с работен обем 4,7 литра, дело на полския инженер Тадек Марек, известен с двигателите си за класическите модели на марката.

Снимки: Aston Martin

Още снимки: в галерията по-горе

0 от 500