IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как от гордостта на Jaguar се роди Aston Martin DB7

Моделът определи бъдещето на британската марка с крилатата емблема

Как от гордостта на Jaguar се роди Aston Martin DB7

Aston Martin произвежда автомобили, които са сред най-желаните в света поради своя красив дизайн, луксозни материали и чудесни инженерни решения. Докато британската марка имаше висока репутация, тя също така се сблъскваше с финансови проблеми и се бореше да излезе на печалба. Нещата трябваше да се променят в края на 80-те години, за да има компанията надежда да продължи своята горда история в бъдещето. Тази промяна дойде под формата на модела DB7 - отчасти благодарение на Jaguar.

Сега, вече 25 години след появата си, Aston Martin DB7 е признат за автомобила, който спаси компанията, благодарение на над 7000 рентабилни продажби. През 1988 г. Ford купи 75% от Aston Martin, което скоро бе последвано от придобиването на контролен пакет в Jaguar, с цел да създаде устойчив бизнес план за двете исторически британски марки. Чрез обединяването на ресурси и използването на производствените връзки на Ford, всяка от тези две марки трябваше да създаде превозни средства, които да споделят общи компоненти, но да останат лесно рапознаваеми.

Aston Martin DB7-1

По това време Jaguar работеше върху новия си спортен автомобил, наречен XX (в наши дни XJ41/42 и F-Type), красиво купе и кабриолет, който да поеме щафетата от E-Type. Тази кола всъщност се разработваше от 1982 г., но закъснения накараха компанията да преразгледа дизайна, за да остане конкурентен. Когато Ford купи Jaguar през 1989 г., реши, че трябва да се съсредоточи върху по-неотложни въпроси, отколкото върху свръх бюджетния прототип на спортна кола, базирана върху XJ40.

Дизайнът бе възложен на Tom Walkinshaw Racing (TWR), който натовари Ян Кълъм да преработи проекта XX, за да се побере напълно ревизираната платформа на Jaguar XJS - проблем, тъй като XJS е значително по-малък автомобил от този, в който XX/ F-Type прототипът се превърна. След като новият дизайн твърде много се отдалечи от оригинала, Jaguar стана все по-малко ентусиазиран и в крайна сметка отмени проекта. И какво направи TWR? Предложиха го на Aston Martin, който се нуждаеше от по-голям автомобил, за да увеличи приходите.

Aston Martin DB7-2

Кълъм доразви прототипа на Jaguar в онова, което се превърна в красивия DB7, като включи в него традиционните стилови черти на марката. Мислете за този модел като за дизайн на TWR, който Jaguar малко арогантно отхвърли, но пък Aston Martin прегърна с широко разперени ръце.

В крайна сметка загубата на Jaguar се оказа доста добра печалба за Aston Martin, като автомобилът се превърна в звездата на изложението в Женева, където дебютира през 1993 г. Все пак, въвеждането на 5,9-литровия V12 атмосферен двигател през 1999 г. бе това, с което моделът наистина спечели славата си. При мощност от 414 коня и 542 Нм максимален въртящ момент карането на Aston Martin DB7 се превръща в детска игра, независимо от предавката, която сте избрали. А максималната скорост от 296 км/ч му дава всичко необходимо, за да се сравнява с други екзотични европейски GT автомобили.

Aston Martin DB7-3

През годините се случиха няколко забележителни превъплъщения на DB7, като например GT модела от 2002 г., но възобновяване на едно партньорството през 2003 г. доведе до появата на DB7 Zagato. От тази ограничена серия с италиански дизайн бяха произведени едва 100 бройки, които връщат към DB4 Zagato от началото на 60-те. DB AR1 беше друг DB7, базиран на Zagato, този път Volante, предназначен за американския пазар. Моделът бе малко по-рядък от купето - 99 произведени екземпляра.

Преди четвърт век Aston Martin DB7 се оказа моделът, който определи бъдещето на марката, голяма пропусната възможност за Jaguar и автомобилът, който определи по-нататъшната кариера на великия Ян Кълъм, който, по ирония на съдбата през 1999 г. стана шеф на дизайнерския отдел на Jaguar.

0 от 500