Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Aston Martin представи двигател-рекордьор

Атмосферният V12 мотор ще развива 1014 к.с.

Aston Martin представи двигател-рекордьор

Британският производител Aston Martin най-после представи напълно атмосферния V12 двигател, който е част от хибридната система за суперколата Valkyrie. В разработката на 6,5-литровия мотор е участвала и компанията Cosworth, като въпреки впечатляващите си характеристики, моторът отговаря на всички стандартни за вредни емисии и може да се използва от серийни модели.

Aston Martin представи двигател-рекордьор

Пиковата мощност на 6.5 V12 агрегата се постига при 10 500 об/мин, като е точно 1014 к.с. Максималният въртящ момент от 740 Нм е достъпен при 7000 об/мин. По-голяма част от елементите на мотора са направени от готови детайли, като някои от тях са от титан. Те са взаимствани от двигателите на болидите във Формула 1, като в крайна сметка теглото на агрегата е само 206 кг.

Aston Martin представи двигател-рекордьор

„Това, че ни помолихте да направи V12 двигател за един от най-знаковите модели в историята е повод за гордост. Десетилетията, които прекарахме във Формула 1, ни подготвиха за изисквания и спецификациите, но когато започнахме разаботката с Aston Martin, стана ясно, че това е едно от най-големите предизвикателства, с които све се сблъсквали”, коментира изпълнителният директор на Cosworth – Брус Ууд.

В Aston Martin ще могат да увеличат въртящия момент на мотора, тъй като ще го използват за хибридна система с литиево-йонни батерии електромотори. Така сумарната мощност на агрегата ще достигне до 1130 к.с., а въртящият момент ще надхвърли 1000 Нм.

Aston Martin представи двигател-рекордьор

„С този мотор Cosworth премества границите на възможностите на автомобилостроенето, като се съмнявам, че някога някои друг ще успее да постигне същото”, коментира изпълнителният директор на Aston Martin – Анди Палмър.

Снимки: Aston Martin

Тагове: aston martin v12
0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    до долния - 400 коня на 10000 оборота. и все пак винаги бих взел с двигател от S2000 вместо два двигателя от мотор заварени един за друг баси.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    До долния мушмул, Атома го има с 3.0 litre John Hartley V8 engine, 500кс който развърта до 10500 оборота. И с 2-3 турбо мотора на Хонда. Какъв "фън" да има с мотора на S2000, при наличието на ония 8-мак дето качва до 10К ????
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Много ще е тежък за Атом. Идеята там е друга. Едни атмосферни 2 литра, 4 цилиндъра и 200+ кс и си в джаза. Като го казах и се замислих какъв фън ще е Атом с мотор от S2000
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    марсианец ( преди 2 месеца )
    бих го монтирал в средата на самоделна тръбарка, на лотус, ktm x-bow, ариел атом или квото се сетиш, за писта! този двигател не е за ходене до кауфланд и на слънчака.
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Илиев555 ( преди 2 месеца )
    За съжаление дори и да е рекордьор при атмосферните , много късно го представиха , в момента е Турбо ерата , този ще е по следния по рода си. Дори ферари и ламбото обмислят занапред Турбо мотори .Както се казва късно е чедо за покаяние късно е .85832
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    До хаха за "жендърските глупости" ли се засегна?
  • #3
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Мога да си го купя и мога да го монтирам и на тротинетка ако искам.
  • #2
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    И ако ти го дадат тоя двигател на какво ще го сложиш? На някой пернишки голф ли? Или на изтърбушено БМВ?
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    -За мен един такъв двигател ,Моля. .... другите жендърски глупости може да ги пропуснете.