IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво е устойчивост срещу усукване?

Здравината на каросерията е особено важна при кабриолетите и всъдеходите

Какво е устойчивост срещу усукване?

Често при представяне на нов модел производителите твърдят, че устойчивостта на каросерията срещу усукване е нараснала. Какво означава това и защо е важно?

По дефиниция това е съпротивление, което статичните части на една конструкция противопоставят на силата на усукване или огъване. С други думи: колко натиск или издърпване издържат свързаните части, докато се огънат. В модерните автомобили статичната част е каросерията.

Принципно каросерията на автомобила е във формата на правоъгълник. Устойчивостта срещу усукване показва колко се огъва тя, когато върху някой от диагонално разположените ъгли действа сила. Колкото по-мека е каросерията, толкова повече се огъва тя. И обратно, колкото по-твърда е, толкова по-висока трябва да е силата, за да я огъне.

В автомобилостроенето устойчивостта срещу усукване е от значение за деформацията при възможен удар. Действащите фронтално или странично сили не трябва да огънат силно каросерията.

При високопроходимите автомобили тази устойчивост играе важна роля. Те са конструирани за движение извън пътя и трябва да са много здрави. Когато предното колело увисне във въздуха, защото автомобилът е на склон, каросерията не трябва да се огъва.

На нормалните шосета здравината на каросерията също е от централно значение. Неравности като дупки, павета и други не трябва да влияят на автомобила. Рамата трябва да остане цяла. Единствено пружините трябва да изравняват движението на колелата.

Audi A3 Cabrio

Устойчивостта срещу усукване е много важна и за кабриолетите. Принципно автомобил с покрив е по-солиден от автомобил без покрив. Затова и кабриолетите трябва да бъдат подсилвани на определени места. Така каросерията трябва да бъде направена толкова здрава, колкото и на затворения модел.

Стените и подът се подсилват с допълнителни греди в праговете, пода и под задните седалки например. Тук каросерията може да бъде сравнена с шкаф без междинни рафтове. Ако той се състои само от долна и горна част и стени, с малък натиск в единия ъгъл той може да бъде сринат. Ако в него бъдат разположени рафтове, силата трябва да е много по-висока.

Снимки: BMW, Audi

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Гледах един такъв тест на едни украинци наскоро на 7 СУВ , при повдигане на предно колело, задното от същата страна остава във въздуха и отварят и затварят задният капак и вратите.Познайте от раз, кои коли не можаха да затворят задният капак...Японските полуфабрикати, направени от отпадъци, най зле бяха мазда и цоцобуши.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Волво ( преди 4 години )
    Преди 3 години с Volvo V70 2000 година бях на гумаджия.Той се изненада,че при вдигната кола на един крик-вратите се отварят и затварят все едно е стъпила на 4 колела.Нарочно ходи да отваря всичките+багажника.
  • #1
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това реклама на Алди ли е, че сте сложили тази снимка с емблемата? Поне на такива статии не правете реклама на ВАГ, че вече наистина ставате смешни. На всяка неутрална статия, отнасяща се за всички автомобили, цопвате по един шлеп от селската марка. дано поне ви плащат добре, защото това е жалко за уж независими журналиси, които пишат за автомобилите и имат автомобилен сайт. По-добре се прекръстете ВАГ-Аутомедия или нещо такова, за да се знае кой ви плаща. Не, че сега не се знае...