За първите 8 месеца на 2019 г. в България са продадени 743 нови автомобила от марката BMW, както и 189 MINI. Това е увеличение съответно с 9 % и със 136% в сравнение с резултатите за същия период на миналата година, при общ ръст на автомобилния пазар у нас от 2.9%, съобщиха от BMW Group България по време на традиционната си среща с медиите. Данните на BMW отчитат само продадените от дилъри и доставени на български клиенти автомобили, затова са и малко по-ниски от отчетените в КАТ регистрации.
Най-популярният модел на баварската марка е X5 със 166 продажби, следван от X1 - 78 и X3 - 66. Запазва се традицията в България най-продавани да са всъщност върхови и скъпи модели, докато за повечето западноевропейски страни най-популярните модели на марката са X1 или Серия 3. У нас от "тройката" са продадени 19 екземпляра, почти колкото и от надхвърлящата четвърт милион лева Серия 8 (18).
Като цяло и у нас е в сила тенденцията, която е превзела повечето световни пазари, като повече от половината продажби - 452 от общо 743, се падат на кросоувърите и всъдеходите (в случая това са моделите от сериите X). От BMW X2 са продадени 39 бройки, от BMW X4 - 41, а от BMW X6 - 32. Появилото се през май на пазара BMW X7 също се радва на интерес от страна на клиентите, като неговият резултат е 28 продажби въпреки късния пазарен дебют.
От началото на годината са продадени и 45 електрифицирани автомобили на германския производител, като 82% сe падат изцяло електрическото BMW i3. Любопитното е, че само 1/3 от тях са купени от корпоративни клиенти, а останалите са придобити от частни лица.
Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, но и при тях се отлича спад в сравнение с предишните години. Сега делът на дизелите е 63% (преди 2 години той беше близо 90%), докато този на бензиновите двигатели се е увеличил до 31%. На електрическите автомобили се падат 5%, а 1% е на plug-in хибридите.
Най-търсени са двигателите с 6 цилиндъра, на които се падат 50% от продажбите. Следват 4-цилиндровите с 35, 8-цилиндровите със 7%, 3-цилиндровите с 2% и 12-цилиндровите с 1%. Като цяло, клиентите на марката предпочитат моделите със системата за задвижване на четирите колела xDrive, като 85% от продадените нови автомобили са оборудвани с нея.
В световен мащаб към август 2019 г. продажбите на BMW Group достигат 1 617 512 автомобила, което представлява ръст от 1,3%. Доставките на марката BMW от началото на годината са 1 390 968 или с 1,9% повече спрямо същия период предходната година.
Снимки: BMW