fallback

Новият VW Golf ще предложи невиждани в класа си технологии

Системата "мек хибрид" ще се предлага само за бензиновите версии на модела

Новото поколение на Volkswagen Golf, което ще бъде представено този месец, има за цел да революционизира пазара на хечбек-моделите, оборудвани с "меки хибридни" системи с 48 волта, като ще получи технологии, които все още не са виждани в този клас. Това заяви техническият шеф на Volkswagen д-р Франк Велш, цитиран от Autocar.

В компанията залагат на осмата генерация на Golf, за да прекрати свиването на продажбите в сегмента, които от началото на 2019 г. са спаднали с 16%. За целта моделът ще предлага не само водещи технологии, но и възможно най-ниските емисии на СО2.

"Разработката на модела приключи и вече сме във фазата на предварителна продукция, където трябва да се уверим, че всяка част е идеално напасната с другите. Прототипът ни се справи отлично, но сега е време да видим как работи серийния модел. За целта провеждаме тестове в Германия, САЩ, Испания и Китай", обясни Велш.

Главният инженер на марката допълни, че само бензиновите двигатели с обем 1,0 и 1,5-литра ще се предлагат с 48-волтова хибридна система. По-слабият от тях ще развива 130 к.с., а другият - 150 к.с. Все още обаче няма яснота кои мотори на новия Golf ще получат механична скоростна кутия.

"Имаме система с 48 волта на основните бензинови, но не и на дизеловите двигатели. Дизелът така или иначе има добри показатели на CO2, а и поставянето на "мек хибрид" ще го оскъпи значително. Тази система помага не само за СО2 емисиите, но и за комфортно шофиране. Благодарение на нея, няма да чуете рестартирането на старт-стоп системата. Двигателят се изключва дори по време на движение и ако просто докоснете педала, то се стартира отново, без да разберете", обяснява Велш.

Дизеловият мотор представлява актуализирана версия на сегашния 2,0-литров TDI с кодово име EA288 Evo, който е значително преработен. Моторът е олекотен, като е получил по-ефективен и отзивчив турбокомпресор. От VW посочват, че агрегатът предлага с 9% по-високи въртящ моменти и мощност, докато вредните емисии СО2 са намалени средно с 10 гр. на км.

Ще има и хибридна версия със зареждане от електропреносната мрежа - Golf GTE. Тя ще развива мощност от 241 к.с. (настоящото поколение е с 201), което е колкото и сегашният Golf GTI. Съответно, това ще премести GTI по-нагоре в гамата, като хот-хечът ще получи нова версия на 2,0-литров турбодвигател EA888 с увеличена мощност. Догодина ще излезе и Golf R с 400 к.с., като той ще може да се конкурира с Mercedes-AMG A45 и Audi RS3.

"Електрическият е-Golf отпада от гамата при новото поколение, защото излизането на VW ID.3 прави този модел напълно излишен", каза още Велш.

Снимки: Autocar

fallback
  • #14
    Ангел ( преди 4 години )
    Не разбрах дали това чудо на техниката е турско. Нещо тези германци се объркаха. Гледам, че и Мерцедесите вече са руски :)
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    не знам ама тука някой хора още преди 10 години ги пишеха какви са *** ваг групата, а едно вагенско фенче и един рре а3 обясняваха колко били хубави. набивахте им половината си заплата половината си живот и сега завода отива в турция. да не забравите да спестявате за новия хай-тек гоуф мейд ин анадола. тънко ще ги дават - само 70-80 К с екстрите, бай ердоган добре трябва да намазва.
  • #12
    . ( преди 4 години )
    На дизайн са го докарали добре. Само да не беше немска ненадеждна ***...
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Невижданите технологии, вероятно са свързани с нов софтуер, от оня "хубавия".А този, който обяснява как не може в електричка да качиш 2 деца и да отидеш до морето, явно не е мърдал от село, където продават само нафта в туби. Последните 2 години съм забелязъл, като пътувам за Бургас и Варна, че на всякъде по бензиностанции, където спра за почивка има нови колонки 50Kw. Често виждам и да ги ползват.Да уточня, не съм карал нафтова печка, когато исках евтино, бях на LPG, хем еко, хем евтино!
  • #10
    Не благодаря ( преди 4 години )
    VAG групата да не се подмазва на българският народ за гафът със завода , дето ни залъгваше 2г.Накрая заключи, че българите са нискообразовани, мързеливи и недостатъчни за една убита фабрика нищо че само Кремиковци имаше над 10хиляди души персонал ! Айде сега ако обича да си вземе рекламната статийка и в Анадола ! Нали там били имали "огромен " пазар или искат ние само да им купуваме *** като в Билла и Метро ,а производството да е на друго място !
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Това колко е еко колата и колко зле е нашата инфраструктура от зарядни станции са две различни неща. Дали е еко нямам мнение, информацията която получаваме винаги е манипулативна в посока някое от лобитата на двете страни. Дали е подходящо ел. кола в БГ - ами трудна работа все още.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    До 9Веднъж под статия за електричка, попитах, колко пъти и къде зареждат батериите при път до морето с две деца в колата. Отговори 0. Само минуси. Еко на картинка или колло в най-добрия случай. Смешковци
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    А бе тук всички са електричка та електричка или поне хибрид. Ама колко от вас защитници карате електричка и хибрид. Има ли повече от 2-3ма. Останалите е успех ако не карат и те така омразната нафта.Само да уточня - не го казвам в защита на нафтата
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Мек хибрид - най-евтиния измекярски начин да минеш евро изискванията - 'нечувана технология', ''първи в света', 'революция' blah blah.
  • #5
    NCL ( преди 4 години )
    А зелените глупчовци с бленуваната Тесла която имала нула емисии защо не си зададат въпроса - тока който консумира тя от къде идва? Даром от небето ли?Не искаме атомна енергия защото е опасна.Зелената енергия пък е доста скъпа. Та тока който ползвате драги ми смехурковци в голямата си част все още се произвежда с въглища което е толкова мр,ъсна индустрия че и показателите на 10 дизелови автомобили не могат да я стигнат. Но еко-празноглавците едно си повтарят: кола на ток = нула емисии.
fallback
Последни