fallback

Германци обясниха защо Volkswagen предпочете Турция

Концернът вече регистрира дъщерно дружество в Маниса, ще прави там Passat и Superb

Мащабите на вътрешния пазар в Турция са били основната причина Volkswagen да предпочете страната пред България за строителството на новия си завод, отбелязва в свой анализ Automotive News Europe. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Ето терена, върху който ще бъде построена фабриката за 1 милиард евро

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

След преместването на Passat в Турция, заводът в Емден ще прави само електромобили

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

 

fallback
  • #30
    Mnogo dobre ( преди 5 години )
    V BG napravite za elektromobili ama bg avtomobil s bg marka, a nemski patent na zavoda. V BG ima MEI.
  • #29
    анонимен ( преди 5 години )
    Немците са ...! Поредното доказателство е това да отидат в Турция. Винаги сме им били съюзници. Две световни войни сме с тях и сега отново сме с тях, но те не са с нас никога. Факт! Е как да ги уважаваш и как да си купиш нещо тяхно, като те смятат човек не 2-ра, а трета ръка. За тях африканците, арабите и турците са хора 2-ра ръка, а ние сме 3-та и не ни смятат за хора изобщо. Който е живял в Германия го знае много добре отношението им. Така, че пълен бойкот на продукцията им!
  • #28
    анонимен ( преди 5 години )
    Хюндай след посещението на Боко казаха, че нямат никакви намерения да правят инвестиции или да отварят нови производства в Източна Европа (т.е. това се отнася и за нас). Така, че излиза, че Тиквата е отишъл там да си направи малко ПиАр, да му дадат 9-ти дан и да си излъска малко смачканото самочувствие. Абсолютен нарцис е тоя бо-кл-ук. Той ще унищожи държавата. Работи само и единствено за чужди интереси. Не само, че вече никой не инвестира у нас, ами и тези, които са го направили бягат.
  • #27
    анонимен ( преди 5 години )
    VW не е предпочел България! А България предпочете ли VW да попитам? Не! Твърдо НЕ! Управляващата клика, услужливо замълчаха, когато се водеха най-сериозните преговори от турска страна. Пълна тишина! може да звучи абсурдно, но не VW не ни предпочетоха, а ние самите не искахме да дойдат у нас. Всичките действия на управляващите го доказват. При възможност за такава голяма инвестиция, всяка нормална държава ще впрегне целият държавен апарат да се случи. Точно, както го направиха турците,а ние не...
  • #26
    adaf ( преди 5 години )
    Ще строят ако им даде некой!! Тия май са проспали политиката на ардоган последните години :))) В ЕП май ще почва разследване....
  • #25
    хъммм ( преди 5 години )
    в Турция имат много малко коли на глава от населението и затова германците ще ги обзаведат с новия пасат и супер-В за по 30-40 000? бройката.
  • #24
    сепуко харакири ( преди 5 години )
    На тоя последния творко му препоръчвам, защото той не е карал явно коли, вероятно не може и да чете, да погледа малко руски или украински тестове на коли.В тубата.Да види, че швабите са напред, ама много напред.Просто не знам какъв *** трябва да си, да отричаш очевидни неща.Злобата е невероятна сила.Само не знам защо, след като сме европейци.А от тия жълтури, *** за зеле не става.Спомнете си например десетте години на тойота във формула 1.Едно трето място и много милиони похарчени.Мъка.
  • #23
    панчо ( преди 5 години )
    добре обосновано и оправдано решениение не се напънахме да предложим и половината на турците а и наистина у нас няма пазар за толкова продукция
  • #22
    тпрутпрун ( преди 5 години )
    Значи отписваме VW i Skoda като възможност за закупуване на нов автомобил.Ще се преориентирам към Subaru или Toyota.Corolla Touring Sports Wagon 5 Doors например е на светлини години пред VW или Skoda Superb.Още повече пък произведни в Турция!
  • #21
    анонимен ( преди 5 години )
    Не трябва да си супер бизнес аналитик, за да прогнозираш избора на VW. Преди бях писал тук и събрах негатив. Първо - пазара в Турция е огромен.Второ - в Българя няма квалифицирана рaботна ръка (и това не е проблем само в отделни звена на икономиката)Трето - корупция.Четвърто - липса на адекватна инфрастуктура.Могат да се изведат и други доводи.Може да сме родолюбци и т.н., но именно поради тази причина, не трябва да слагаме розовите очила, положението в страната ни нинкак не е добро.
fallback
Последни