fallback

Германци обясниха защо Volkswagen предпочете Турция

Концернът вече регистрира дъщерно дружество в Маниса, ще прави там Passat и Superb

Мащабите на вътрешния пазар в Турция са били основната причина Volkswagen да предпочете страната пред България за строителството на новия си завод, отбелязва в свой анализ Automotive News Europe. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Ето терена, върху който ще бъде построена фабриката за 1 милиард евро

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

След преместването на Passat в Турция, заводът в Емден ще прави само електромобили

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

 

fallback
  • #20
    Иво ( преди 5 години )
    Те вече не струват от години вагините
  • #19
    Дошо ( преди 5 години )
    Обяснението е само едно: вол-с-ваген, изработван последните 30-40год. от Мюмюн и Хасан, се прибра в къщи!
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    Виждате ли нагледно лицемерието на запада. Нали сме ЕС, нали сме партньори, нали Ердоган е диктатор и всички преговори с него бяха замразени, а се получава така, че всички предпочитат не нас. Не, че не сме си виновни, но явно ни гласят шапка. Просто ще ни подарят на турците и никой няма и пръста да си мръдне за нас. Ама абсолютно никой. Нали си спомняте историята, че против Русия са били всички уж християнски държави, когато са ни освобождавали от турците. С такива приятели,врагове не ни трябват
  • #17
    Никола ( преди 5 години )
    Ха ха голям майтап.Ти да видиш...
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако забелязвате Тиквунии се държи, като верен слуга пред султана Ердухан! Всички значими проекти и бизнеси ги подари на турците. Абсолютно всичко. Тепърва ще гледаме резултата от неговата политика в полза на чужда държава. Вече сме зависими от турците и от газа, който ще идва от Русия, защото няма друг, който да дойде и няма от къде. Вместо на година да си вземаме по $1,5 млрд. от транзите и да сме главена разпределителен център ще правим хъб. Ще видите, като затворят АЕЦ-а как ще внасяме и ток.
  • #15
    Един там ( преди 5 години )
    Не, защото нямаме отговорни хора в политиката, които да не мислят само за собствен интерес. Ако имаше някаква далавера от този завод повярвайте ми щяха доста да се задействат и да направят много, за да сме ние и сигурно щяха да успеят, защото далаверата е в кръвта им. Да обаче, понеже няма за тях и нищо не правят и хич не им дреме. на управляващите още по-малко. Те си имат пари да си купят и поредните избори и не им е до заводи на ФВ. Така, че не сме малки като държава, а сме малки на акъл.
  • #14
    Русия ( преди 5 години )
    Бойко Тиквата подари поредният международен проект на любимата МУ Турция.АЕЦ Белене, Южен Поток, Бургас-Александруполис и сега завода на Фолцваген.
  • #13
    Един там ( преди 5 години )
    Пр0-стака/таците, които са коментирали по-долу, че нямало как да се преборим, че сме били малки и подобни простотии да се загледат в други източни и централно европейски държави, които са по-малки от нас, а имат някои не само един производител на автомобили в държавата си. Всичкото е в политиката ни и политиците ни. Ако имаше някой наистина национално отговорен политик щеше да отнесе въпроса до европейските институции, щеше да натиска до дупка да сме ние. Някой видя ли подобно нещо? Не, защото
  • #12
    Warwicksz ( преди 5 години )
    Трябва да си бая залупен да твърдиш че някой може да предскаже геополитическата обстановка за два дена камо ли за години напред.Па не ми пука немци ли са конгоанци ли все същите избушени смешници.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    За БГ би било добре, ако тук се произвеждат някой части за тия автомобили.
fallback
Последни